Mail zegt "verbinding met server mislukt" wat nu? deed het altijd

Beste,

Gisteren heb ik een back up gemaakt van mijn zwarte 4s en vervolgens hersteld op mijn witte 4s, alles is ok, echter merkte ik dat ik geen mail binnen krijg. Lijkt overigens al langer te duren, want de laatste mail is van 21-2.

Hij blijft zeggen verbinding met server mislukt. Hij staat ingesteld via M.Google.com en ik gebruikt de microsoft exchange optie met push. Dit heeft zo jaren gewerkt en ik snap niet waarom het nu ineens niks meer doet. Ik heb 3 gmail accounts draaien overigens.

bedankt voor de hulp

mijn ipad heeft dezelfde accounts met dezelfde instellingen echter is daar de update naar 6.1.2 nog niet gedaan en daar loopt het wel goed…lijkt of die update bij mij nu juist voor problemen zorgt!

Ik kan mij herinneren dat bij de update naar 6.1.2 stond dat iets in de verbinding met een exchangeserver verbeterd zou zijn:
http://onsoftware.nl.softonic.com/ios-6-1-2-nu-te-downloaden

idd, ik ook, maar nu ik erover nadenk, hij geeft bij mij eigenlijk problemen sinds die update…ik dacht eerst dat het kwam door het wisselen van toestel, maar nu zie ik dat ik voor het wisselen al niet mijn mail binnenkreeg…

Als ik de account instel via “google mail” ipv microsoft exchange, dan werkt het wel, echter dat is fetch ipv push. Ik zie ook dat hij in het geheel geen contact maakt via de exchange server hij laadt ook geen oude berichten.

Net de iphone hersteld via itunes en dat helpt niet…ik weet t niet meer

als je een gmail-account hebt, dan moet je dat instellen via “google mail” en niet via exchange.
heb je echter een exchange-account, dan … je snapt het wel :slight_smile:
die 2 account soorten zijn geheel verschillend en moet je niet door mekander halen.

Is altijd zo geweest om push te kunnen activeren, draait al jaren prima en op de ipad draait het nu nog steeds goed op die manier!

je hebt dus een gmail-account en dat heb je ingesteld via een exchange-account.
apart, maar het schijnt dus wel te kunnen.
echter dat gmail-account gaat nooit email via push doorgeven.
dat staat er wel, maar zo werkt gmail nou eenmaal niet.
de smtp-client zal zelf op gezette tijden moeten controleren of er email is.

Beste fred,

Je hebt helaas ongelijk, google het maar eens. Zoals gezegd werkt push al jaren perfect, na 3 iphones en 3 ipads versleten te hebben weet ik aardig wat ik doe, maar hier kom ik niet uit.

Sterker nog, net de simkaart in de zwarte oude telefoon teruggezet zonder een back up terug te zetten, deze doet het gewoon perfect! Wtf…instellingen zij identiek, lijkt haast wel aan het toestel te liggen, apple tv stotterde ook al af en toe met die nieuwe iphone

ja, je kunt een accoutnt wel instellen op push, maar de gmail-server gaat echt niet pushen.
die server blijft gewoon wachten tot je komt kijken of er email is.
en als je denkt dat het niet zo is - alles is immers mogelijk - vertel dan gaarne even hoe die gmail-server die push gaat doen.

Geen idee hoe die server dat doet, maar geloof maar gewoon dat het zo is!

Het zal te maken hebben met het wisselen van telefoon denk ik…ik zal de telefoon eens istellen als nieuw toestel en een mailbox toevoegen, wellicht doet ie t dan wel.

nou ik ben eruit. per 30 januari heeft google de ondersteuning van de Microsoft exchange server beindigt. Ze zullen het voor reeds opgezette devices blijven ondersteuen, maar zodra je een nieuw device koopt, dan lukt het niet meer. Dat is echt shit, want dan heb je geen push meer voor gmail, echt een stap terug in de tijd.

Hun oplossing is de gmail app gebruiken, maar deze is zo traag als dikke str… en moet veel te veel laden, daarnaast heb je de mail app van IOS nog altijd nodig om foto’s of linkjes te versturen…hoe slecht is dit!

Ik baal als een stekker en gebruik nu de oude telefoon nog maar omdat het hier wel op werkt, moet niet gekker worden dit.
Ik snap er ook niks van dat ik de enige lijkt te zijn die dit merkt op een nieuwe iPhone, er moeten toch na 30 januari wel meer leden hier met gmail een iPhone 5 ofzo gekocht hebben?

Hier vindt je alles over het beindigen van de service:
http://www.neowin.net/news/google-is-dropping-activesync-exchange-support-for-gmail-hates-being-friendly

Tevens ook het bewijs voor Fred dat het wel werkte voorheen en nu nog altijd op mijn tablet en iPhone!

Als er iemand een oplossing kent om toch push op de iphone’s mail app te krijgen met gmail, dan hoor ik het heel graag!

Gmail instellen zoals bijna de hele wereld doet, dus via imap?

dus je gaat me vertellen dat bijna de hele wereld fetch gebruikt? max 1 keer per kwartier nieuwe mail binnenhalen? Kom op zeg, je wilt toch gewoon push notificatie als er een mail binnenkomt, niet een kwartier wachten?!
Als er mail binnenkomt wil ik dat direct weten en kunnen antwoorden…

Nee, dat vertel ik niet. Als je in je mail gmail instelt als imap, dan wordt er push gebruikt.

had ik al gecheckt, dat staat aan als imap, hoe stel je hem dan in op je iphone? als ik het via “google mail” instel ipv “exchange” dan krijg ik hem bij het kopje “nieuwe gegevens” niet op push en komen de mails dus niet real time binnen, hoe staat dit bij jou als je kijkt bij:
mail-nieuwe gegevens-geavanceerd en dan je gmailaccount, staat er dan nog altijd push? bij mij namelijk niet

Bij instellingen: E-mail, contacten, agenda’s en dan Nieuwe gegevens.

Edit: ik zie dat je dan niet de optie push kan selecteren. Vreemd. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik alles naar mijn me.com adres doorstuur en dan heb ik er geen problemen mee.