Mail zoekt ook in prullenbak

Ik gebruik de zoekfunctie bij mail heel vaak. Sinds enige tijd laat de zoekfunctie steeds (onafgemaakte) mails zien die in de prullenbak zouden staan, maar daar niet aanwezig zijn. Ik heb uiteraard in de voorkeuren van mail niet aangevinkt dat hij in de prullenbak moet zoeken, maar dat gebeurt toch. En alle versies van een email die ik aan het schrijven ben, maar nog niet verstuurd heb (kennelijk tijdelijk opgeslagen) komen naar voren. Daarmee is de zoekfunctie een puinhoop geworden. Wie weet wat ik daaraan kan doen?

een kwestie van instellen:

[img]/uploads/community/5df0129ea60944c746a2142955759166e673f875_0.jpg[/img]

Zoals Jan schrijft - hij heeft dat in de voorkeuren niet aangevinkt.

Ik heb (OS 10.8.2) ook last van hetzelfde verschijnsel, hetgeen niet echt prettig werkt bij zoeken in Mail.

Andere oplossing?

Gert

het zit in com.apple.mail.plist
waar precies kan ik niet vinden.
maar misschien kun je die plist even renamen en kijken wat er gebeurt.

Die veelvuldige conceptversies ontstaan bij gebruik van IMAP-account. Dat is mijn ervaring tenminste. Daarom heb ik in Mail voorkeuren>Accounts>Mailbox Behaviors de bovenste optie uitgezet.

IGBA, bedoel je dat je "Bewaar conceptberichten op server" bewust niet hebt aangevinkt?

Bedankt vast voor een bevestiging.

Gert

Inderdaad.

@IGBA, ik heb dit ook gedaan, maar heeft (nog) niet gewenste effect. 2e optie van Fred44 (de plist) kan ik ook proberen, hoewel ik niet weet wat de bedoelde functie er van is.
Dank voor het meedenken.
Jan

@fred44: Kan bedoelde file niet vinden. In de map Mac HD/gebruikers/jan/bibliotheek/preferences/ staan 2 files die ongeveer die naam hebben: com.apple.mail.plist_MailTags2backup en com.apple.mailMigratorService.plist . Ik weet niet waar verder te zoeken ... (ik heb inderdaad ook OS X 10.8.2)

degene die ik bedoel staat in:
˜/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail/Data/Lybrary/Preferences/
als ik de gemarkeerde instellingen wijzig, dan wordt die plist gewijzigd.

in elk mail-account staat in Deleted messages een info.plist.
en daar wordt ook steeds iets in veranderd.

@fred44
Dank voor je hulp. Inderdaad gevonden en even op het bureaublad gezet. Mail opnieuw geopend, maar het euvel blijft bestaan ...
Wat bedoel je met je tweede opmerking over de deleted messages; wat zou ik daarmee kunnen doen?
Het maffe is, dat ik de prullenbak regelmatig leeg maak, en toch blijft hij al die tussentijds gesavede concepten laten zien.