Mail zonder IP adres.

Ik moet voor een project een mail sturen aan veel mensen. Nu wil ik niet dat hier mijn IP adres mee wordt gestuurd zodat mensen gewoon even in hotmail kunnen zien wat mij IP adres is. Ik wou het via mail sturen... Hoopte dat jullie me konden helpen aan een manier.

Bvd, Jim

Het is zeker mogelijk maar jouw mails zullen dan zowiezo in de spambox van de ontvanger terecht komen. Sommige mailservers ondersteunen dit soort mailtjes die zich niet aan de standaard houden niet. Deze personen zullen de mail dan dus helemaal niet ontvangen.

Uitleg van hoe het werkt is dan ook niet relevant. Het kan wel, maar is eigenlijk niet de moeite waard.

Waarom wil je eigenlijk anoniem blijven? Wat heeft iemand aan enkel een IP adres van je?

Weet niet, maar is het ook mogelijk (want het is een nieuwsbrief achtig iets) om het via een site te sturen zonder problemen maar zonder mijn IP adres. Misschien is daar een ssite van. Het is een HTML bericht...

Ik denk dat je een anonymous remailer kan gebruiken. Nou, ik ben daar geen expert in, maar er bestaan zeker gratis mogelijkheden zoals bij [url=http://www.hushmail.com]Hushmail[/url]. Als je net zo weinig weet over anonymous remailers als ik, lees er dan eerst wat over, bijvoorbeeld op [url]http://www.andrebacard.com/remail.html[/url] (als je engels goed genoeg is met 15... maar dat zal wel toch ;))

En je kunt t natuurlijk vanuit een internetcafe, vanaf een anoniem account bij hotmail of yahoo versturen.

Succes!

Die hushmail is niet echt gratis of wel? Ik moet mijn creditcard nummer invullen. Terwijl ik die niet heb... :S

Dan vul je, je ip-nummer in ;)

ik heb expres t even geprobeerd of ze bij het gratis account niet toch ergens een creditcard noemen. Doen ze niet. Dus ik denk dat je probeerde je aan te melden bij een van hun betaalde abo-vormen.

De betaalde abo’s hebben natuurlijk meer features… met pop access enzo. Met het gratis account: alleen webmail. Lees de info op hun site nog ns goed door, daar staat het allemaal uitgelegd.

Maar als het allemaal te ingewikkeld wordt: stuur die nieuwsbrief steeds uit een internetcafe, via de webmail interface van een hotmail of yahoo account… veel makkelijker misschien.