Mail

Ik wil mijn kinderen een eigen mailpostbus laten beheren die niet door anderen gelezen kan worden. In OSX mail is dit niet mogelijk volgens mij. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? :?

Wel mischien is het handig om je kinderen elk als aparte user te registreren op je Mac. Zodoende hebben ze niet alleen elk een eigen postbus, ze hebben elks hun eigen plaats op de mac zodat ze die kunnen inkleden zoals ze willen. Zo zal je nooit je mac opstarten en geconfronteert worden met een mickey mouse desktop of nog erger gedelete files. Je kan ook ingeven wat de kinderen op de mac mogen en wat niet. Als je dus niet wil dat ze CD's liggen branden ofzo dan stel je dat zo in.

Om dit te doen ga je in systeemvoorkeuren naar accounts en daar kan je dan nieuwe gebruikers aanmaken.

Dus als ik het goed begrijp, verschillenb de instellingen van mail dan dus per user?

Als je aparte gebruikers aanmaakt krijgen deze een geheel eigen Homedirectorie (huisje) waarin zij al hun eigen zaakjes kunnen beheren. Ook de instellingen van programma's worden dan per gebruiker ingesteld, zoals Browser, Mail, iCal enz. Je kunt er zelfs voor kiezen om bepaalde software daar te installeren zodat jij alleen er mee kunt werken. Je kunt gebruikers tot op de file rechten toe kennen en hebt dus de volledige regie over je computer.

Je kan dit ook doen zonder van user te veranderen. Download Mailswitch 1.2.0 op www.macupdate.com en van hier uit kan je verschillende afzonderlijke users aanmaken in mail.