Mail

hier ff een vraag: als ik een mail verstuur naar een gewone pc (van mac naar pc), kan de ontvanger (de pc) zien dat het mailtje van een mac afkomt?

het gaat hier gewoon om een hotmail account?

kan je uberhaupt een mail achterhalen? dus wie hem gestuurd heeft, van welke computer hij afkomt?

Een PC gebruiker ontvangt het mailtje. als ereen bijlage bij zit krijgen ze 2 bestandjes binnen. laat ze altijd het grootste bestand openen. Als ik iets naar een PC gebruiker verstuur zet ik dit er altijd bij. Anders gaan ze zeuren dat ik een virus meestuur. ;) Ja zeker kan je kijken waar het mailtje vandaan komt. Via selecteer het bericht en doe appeltje/alt/U Of onder mail Weergave/toon bron weergave. Of gebruik je alleen een hotmail account?

[mod:fb51d4c7f4=“Urbin”]Mail is iApp vandaar verplaatst. Of gebruik je alleen een hotmail account?[/mod:fb51d4c7f4]

Ok.. maar ook als je gewoon een mailtje verstuurd... dus zonder bijlage en alleen tekst, kan een pc gebruiker zien dat het mailtje van een mac gebruiker afkomt..??

Nope net een test gedaan. En dat is niet te zien. ;) Of ze moeten de bronversie aan hebben staan dan wel. Trouwens sinds waneer heb ik verstand van PC mail. Argghh..

ok.. kijk dit is eigenlijk het probleem, ik krijg "dreigmailtjes", ja heel erg spannend... maar nu wil ik dus proberen te achterhalen van wie zij komen? kan ik via een mailtje, via hotmail, achter een ip-adres komen of iets dergelijks en kan ik daarmee een persoon opsporen?

Oeps. Dat is different koek. iCia werk zeg maar. Er zal best een mogenlijkheid zijn anders de beheerders van Hotmail even een bericht sturen als dat mogenlijk is. Zelf ben ik niet zo bekend met Hotmail mede door zulke praktijken. Het is handig Hotmail, maar ook een beetje stiekem. Probeer in google eens te zoeken onder zijn @mail adres. mischien kom je daar wel andere dingen tegen die met hem of haar te maken zouden kunnen hebben. En misschien weten andere mensen wel een tracer app.

ok, bedankt voor je advies...

Zo kwam ik bijvoorbeeld dit van jou tegen. ;)

>>>>BobbyC<<<<