mailen naar meerdere mensen??

als ik in het mail programma van osX een mail wil sturen naar meerdere mensen uit mijn adresboek, dan geeft hij constant een foutmelding. blijkbaar lukt het niet met de extra's die het mailprogramma er aan toevoegt. nl: naam voornaam <naam.voornaam@hotmail.com> bv. als ik naam en voornaam en de twee 'pijltjes', wegdoe en de adressen allemaal scheid door komma's dan lukt het wel, maar dit is natuurlijk nogal omslachtig...

is daar een oplossing voor?? :?

Werkt het wellicht beter als je in Adresboek een groep aanmaakt met de desbetreffende adressen en de groep in Mail sleept ?

Wat ook werkt is adres openen vanuit Mail en gewoon dubbelklikken op de namen die je nodig hebt.

Dit bericht kan niet worden bezorgd, omdat geen van de ontvangers door de SMTP-host 'allserv.rug.ac.be' is herkend.

ik deed het al door op de namen te dubbel klikken, maar ik krijg dit als bericht. heel vreemd, maar als ik naar twee mensen mail gaat het wel…

enkel vanaf drie loopt het verkeerd.

ik denk dat het te maken heeft dat mail, zaken aan het adres “plakt” zoals die pijltjes en de naam en zo… kan ik dat niet afzetten??

Zit je bij planet ???? Daar kreeg ik ook dat berichtje en dat kwam omdat ik bij 1 van de planet.nl adressen een typfout had gemaak...

Vreemd, regelmatig gaat er hier een mail uit naar een groep lokale kranten, in het begin zaten daar onjuiste adressen tussen maar ik kon ze gewoon versturen. De niet herkende adressen krijg ik binnen 3 dagen terug en de juiste komen netjes aan.

nee ik zit op een server van mijn unief. Ik denk dat die bepaalde voorwaarden oplegt aan wat er in het "adressenvakje" ingevuld wordt. Nochtans voor OSX gebruikte ik het mailprogramma van Netscape en die voegt ook tekentjes aan de adressen toe, en daar kreeg ik het probleem niet. :(

het is gewoon erg vervelend, om iedere keer alles vantussen die adressen te deleten. Ik zou wel een groep kunnen aanmaken, maar ik stuur niet alles naar dezelfde mensen door…

help? :cry:

Maak een groep in je 'Adresboek'. Wanneer je een bericht naar deze groep wil sturen klik je in het 'Nieuw Bericht' venster op 'Adresboek' en sleep die groep in het 'Aan' vak. In de 'Mail/Voorkeuren/Nieuw bericht' kan je bij 'Adressering' een vinkje zetten of wegnemen bij 'Toon adressen van groepsleden bij verzending naar een groep'.

[i:2e6543a2d5]Update: Ik zie dat enkelen mij al voor geweest zijn met gelijkaardige voorstellen.[/i:2e6543a2d5]

ik begrijp dat ik via groepen maken het probleem kan omzeilen, maar ik ben daar niet zo voor, op den duur weet ik niet meer wie in welke groep zit ... ben nogal vergeetachtig... :oops: .

ik hou er nog van om als ik een mail naar meerdere mensen stuur iedereen te selecteren. dit is een aantal kliks meer, maar dan kom je ook geen nare dingen tegen :lol: :lol:

In 'Adresboek' kan je meteen zien wie je in een groep onderbracht. Klik op die groep en alle leden staan in een oogwenk in de tweede kolom.

Ik denk dat het maken van groepen niet helpt, omdat mail de adressen dan op de zelfde manier invoert als jij het hand matig zou doen....

misschien aan mijn serverinstellingen iets te sleutelen???

want ik denk dat hij gewoon de tekentjes ertussen niet herkent…

kan het niet zijn dat je de mailadressen aan wie je wilt versturen niet kloppen? Dwz verkeerd zijn ingevoerd in adresboek, dat hij daarom meteen een foutmelding geeft?

nee ik heb het net nog eens getest. Ik kan naar drie vrienden uit mijn adresboek, afzonderlijk een mailtje sturen. voeg ik ze alle drie in één mail, dan geeft hij weer een foutmelding. (zie hierboven).

:evil:

:oops: :oops: ... de fout ligt allicht toch bij één van mijn adressen. blijkbaar kan ik van een bepaald persoon mail ontvangen, maar kan ik hem geen sturen...

het bovenstaande probleem is dus opgelost…

het spijt me dat ik het niet eerder gevonden heb en dus jullie heb moeten lastig vallen voor een prul… :oops: :oops: ,

maar ik heb graag dat alles naar behoren verloopt en zoek het dikwijls te ver…

8)