Mailform doet het niet?

Beste mensen,

Ik maak gebruik van een mailform:

[code:1:1d9efd4761]
<?php

if( ! isset($_POST[‘message’] )) {
die(“No message”);
} else {
$message = $_POST[‘message’];
}

if( ! isset($_POST[‘name’] )) {
die(“No name”);
} else {
$name = $_POST[‘name’];
}

$email = $_POST[‘email’];

$msg = "$emailnn";
$msg = "$namenn";
$msg = "$messagenn";

$to[0] = "chonazz@hotmail.com";
$to[1] = "chonazz@gmail.com";

$index = count($to);

for ($i = 0; $i < $index; $i ++) {

mail&#40;$to&#91;$i&#93;, $subject, $msg, &quot;From&#58; vppk.benReply-To&#58; $emailn&quot;&#41;; 

}
?>
[/code:1:1d9efd4761]

En deze word door deze code aangeroepen:

[code:1:1d9efd4761]
_root.desert.contact.verzendbut.onRelease = function()
{
if (name eq "" or message eq "" or email eq "")
{
stop();
} else
{
loadVariablesNum("form.php", 0, "POST");
trace("verzonden");
_root.desert.popup._visible = true;
}
};
[/code:1:1d9efd4761]

Maar hij doet het niet?
Op m’n andere site werkt ie wel?

Waar kan dit aan liggen?

Groeten
Jonas

dat de server waardie nu op draait geen outgoing mailserver heeft draaien?!? althans, dat was bij het geval toen ik mijn eigen macmini als ftp en webserver ging inrichten... toch de mailserver aan moeten zetten om dit soort grappen uit te kunnen halen.

Gebruik je geen feedback vanuit je php? Ik heb meestal een movieclip waar ik alle pagina's in zet met een labelnaam er boven. Ik maak dan bijvoorbeeld eerst een mail form. Zodra je op verzenden klikt worden de variabelen verstuurd met loadVariables("bestand.php", this, "POST"); en dan ga je dan naar een laad pagina, waar een stop(); in staat. Vervolgens wordt het php bestand verwerkt en kan je uit dat php bestand variabelen versturen zoals echo "&errorMsg=" . urlencode("foutmelding") . "&result=wrong"; en echo "&errorMsg=" . urlencode("email verstuurd.") . "&result=ok";. Op die manier laat je de Flash movie weten wat ie moet doen. Is result "wrong", dan laat je hem naar een error pagina gaan. Is result niet "wrong", dan speel je de movie verder af. Je moet er dan voor zorgen dat er na de laad pagina een bevestigings pagina komt.

Code op de movieclip:

[code:1:89da38fa3e]onClipEvent(data) {
if (result == "wrong") {
this.gotoAndStop("Error");
} else {

this.play&#40;&#41;;
&#125;

}[/code:1:89da38fa3e]

Misschien wist je dit al, maar dan maar dubbel :slight_smile:

Jeps dat wist ik al :-) Moet het hier wel nog ff inbouwen, maar dat komt wel goed lijkt me. Ik heb ondertussen ook nog eens naar de code gekeken die de vars vanuit flash naar m'n mailform moeten zenden. En volgens mij zit hier de fout.

[code:1:bc6bc1e51e]
_root.desert.contact.verzendbut.onRelease = function()
{
if (name eq "" or message eq "" or email eq "")
{
stop();
} else
{
loadVariablesNum("form.php", 0, "POST");
trace("verzonden");
_root.desert.popup._visible = true;
}
};

[/code:1:bc6bc1e51e]

Volgens mij voort ie nu de functie uit alsof de tekstvelden van het mailform in “verzendbut”, maar die zitten in contact.
Alleen weet ik niet goed hoe ik dit aangeef? En waar juist?

Groeten
Jonas

Als je nou de code op de knop zelf zet: [code:1:eb95ea37dc] on (release) { if (name == "" || message == "" || email == "") { stop(); } else { loadVariables("form.php", this, "POST"); trace("verzonden"); _root.desert.popup._visible = true; } } [/code:1:eb95ea37dc]

Op die manier worden de variabelen uit “this” (is de movieclip waar de knop in staat) verstuurd en worden eventuele variabelen uit het php bestand naar “this” gestuurd.

Knop is ook een movieclip? En ik houd het liefst alle code netjes op 1frame. Kan dit bij deze ook?

Groeten
Jonas

[code:1:3df2f563aa] loadVariablesNum("form.php", 0, "POST"); [/code:1:3df2f563aa]

Waarom gebruik je eigenlijk loadVariablesNum? Werk je met levels? De 0 staat op de plaats van de target. Op die plaats moet volgens mij de movieclip staan waar de variabelen vandaan gehaald worden. Dan zou je zoiets verwachten als:

[code:1:3df2f563aa]
loadVariables("form.php", _root.desert.contact, "POST");
[/code:1:3df2f563aa]

Hij pakt dan alle variabelen uit de contact movieclip als ik het goed heb.