Maili kwijt!

Ja, ook ik heb te maken gekregen met het probleem, dat OS X preferences beschadigd als er een keer weinig harde schijfruimte is :cry:

Meeste postbussen in Mail heb ik weer terug, maar de Verzonden mail is alles kwijt!

Dit staat ongetwijfeld nog op de HD. Kan iemand enig licht laten schijnen op HOE DIT TERUG TE KRIJGEN??

Ok ik heb heb ook een paar keer dit probleem gehad. En heb het als volgt opgelost.

ga naar je accountmap op je HD

MacHD - Gebruikers - (accountnaam) - Library - mail.

Daar heb je een map: POP-(mail accountnaam)
In die map bevinden de mailboxen(5 in totaal)
Die sleep je naar je Bureaublad of kopieer je naar een andere opslag medium.

Dan maak je in het programma Mail een verse account aan.
dan quit je het programma. En gaat dan weer naar de mail directory.
En gooi je de net aangemaakte mailboxen weg en vervang je die voor je oude mailboxen.

Het is naatje. Ik heb liever dat de mac het zelf kan bijhouden. Maar het is niks anders. Maar ja ik ben blij dat het nog steeds een mac blijft en geen Windows OS. Want dan kon jet volgens mij wel helemaal vergeten.

Veel succes, Jordan_D

Yep, dit had ik intussen ook gehoord op macoshints.com forum en uitgevoerd (maar toch bedankt!). Ik hoopte eigenlijk dat er nog een 'nettere' oplossing was. Maar goed, panther schijnt te waarschuwen als het geheugen te laag wordt.

Hehe,

Eindelijk zie ik dat andere mensen ook het probleem hebben. Toen mijn HD nog maar 250 mb vrije ruimte had. Waren na een herstart al mijn mailboxen verwijderd en al mijn verzonden mailtjes en drafts gewoon weg. Klote mail :evil: En verder nog wel es een vastloper van de finder wanneer ik rechtermuisknop klikte. Nu alles weer up and runnnig na een volledig nieuwe installatie.

Maar het zuigt echt zwaar.