Mailprobleem

Hallo,

Sinds kort heb ik behoorlijke mailproblemen.
Ik heb verschillende accounts, met verschillende namen maar hetzelfde password.
Ik krijg nu bij de “Inkomende post” steeds een soort “bliksemflits” icoon te zien en Mail vraagt steeds het pasword van 2 van mijn 3 acoountnamen ( alleen mijn .macaccount werkt nog, maar die wordt nauwelijks gebruikt.
Vreemd alle passwords ed. staan toch in mijn sleutelhanger…
Als ik het password intik krijg ik steeds het invoerscherm terug en moet ik het steeds opnieuw intikken.

Er veranderd dus niets, dan maar op anuleer getikt, dan gaat mail wel verder maar de mail die ik naar mezelf wel verstuurd heb komt niet aan (op mijn eigen account).
Ook de mail die van ander adressen komt krijg ik niet binnen.

Permissies en volume hersteld…geen verbetering…

Wie herkend dit en vooral…wta moet ik doen???

Sorry, zie dat ik in mijn wanhoop wel erg veel tikfouten maak.....

Heb je al gekeken of de fout niet bij de mailserver ligt. Misschien even andere client gebruiken om te testen. Als je dapper bent kun je ook proberen te telnetten naar de mailserver en kijken of je mail kunt bekijken met POP commando's.

Greets
Tristan

mailserver??? pop commando's????

Hoe bedoel U???

Is ook een bekende bug van mail hoor, dattie zo vaak om je password vraagt, hopelijk gaan ze daar nog wel iets aan doen binnenkort. Ff kwitten en dan weer opstarten doet meestal wonderen!

Hoe vaak laat je je mail controleren? ik heb er ook wel eens last van, maar dat komt omdat ik mijn mail op 2 macs laat ophalen.. Als de ene bezig is, of net klaar is, en de andere wil het ook ophalen, dan geeft ie ook een wachtwoord melding.. Dit komt omdat veel mailservers instellingen hebben die toegang weigeren wanneer er vaak geconnect wordt... (tegen spammers enzo) dus je zou kunnen proberen je mail op te laten halen elke 5 of 10 minuten.,... (als je het nu op 1 min had staan)

Volgens Euronet (provider) zou het kunnen liggen aan het feit dat de mail die ik heb opgehaald niet van de server wordt verwijderd. Dat moet aangegeven worden in de voorkeuren van Mail, maar......WAAR?????

Kan ik, alleen mail opnieuw installeren zonder problemen, en zo ja hoe???

Bij je accounts (onder appel-voorkeuren) en dan advanced als ik het goed heb ;)

Na veel geknoei in mijn sleutelhanger bestand heb ik weer drie van de vier accounts aan de praat. Ik heb maar een "regel" gedefinieerd om de vierde te kopieren naar een van de drie anderen....maar snappen...???.... niet echt!!!

Ga er maar vanuit dat dit zoals eerder verteld in dit draadje een bug in mail is. Ik heb er ook last van maar Quit en opnieuw opstarten werkt goed.... Ik doe trouwens ook geen moeite meer om alle accounts weer 'online' te zetten...

heb je al geprobeerd je sleutelhangerinstellingen te wissen en nieuw aan te maken? had een tijdje geleden exact hetzelfde probleem. alles geprobeerd waaronder bovenstaand. nu geen last meer.

Inderdaad, ik heb na veel trammelant via de sleutelhanger e.e.a. kunnen opheffen...

bedankt