Mail pop naar imap en gratis outlook
Ik heb 2 vraagjes over mijn mailprogramma’s.
1.Mijn oude mailprogramma ( Entourage 12.3.6 uit 2008) werkt niet meer , zowel voor inkomende als voor uitgaande mail , en geeft steeds een foutmelding 105. Mijn provider Telenet vertelde me dat dit programma ( de voorloper van Outlook) te oud is .Men adviseerde me om de gratis versie van Outlook te installeren . Ik heb diverse sites gevonden waar men gratis versies Outlook aanbood maar weet iemand of er een betrouwbare site is die je niet met malware of reclame opzadelt. In de appstore staat er ook een versie maar die werkt enkel vanaf OS 10.15. en ik zou ook via mijn tweede iMac met OS 10.11 mail willen kunnen ophalen.
- Gelukkig werkt mail van Apple wel maar de telenetmedewerker vertelde me ook , omdat ik met beide programma’s POP gebruik om ineens alles over te schakelen naar IMAP omdat POP er einde jaar uitgaat en de mailprogramma’s dan niet meer bruikbaar zijn.
Ik zou dus nu al eens willen proberen om Apple mail naar IMAP over te zetten maar hoe gaat dat in zijn werk?
In mail/voorkeuren/accounts/TelenetPOP/serverinstellingen staat nu :
Server inkomende e-mail (POP) - hostnaam : in.telenet.be
Volstaat het om die naam te wijzigen in imap.telenet.be ?
Idem voor Server uitgaande e-mail (SMTP) - hostnaam : out.telenet.be
Volstaat het om die naam te wijzigen in smtp.telenet.be ?
Past mijn computer zelf de nodige poorten aan ?
Back-ups zijn niet nodig want de mail die ik wil behouden sla ik altijd op op de computer en al het andere verwijder ik meteen.
Mail is na het uitvallen van entourage mijn enige mailprogramma dus ik wil liever geen fouten maken.
Bedankt alvast voor jullie advies en hulp.