Mails blokkeren

Beste OMT-ers,

Ik wordt de laatste tijd gebombardeerd met reclame mails. Blokkeren helpt niet omdat ze steeds met een wat aangepast adres opnieuw mails sturen (o.a. Happy smiles voor witte tanden!). De laatste tijd zie ik bij dit soort mails steeds vaker de vermelding “dit bericht is van een mailinglijst”.
Wil ik deze blokkeren dan krijg ik de melding “ mail stuurt een bericht van ………@Hotmail.com om je af te melden bij de mailinglijst”. Is dit betrouwbaar?
Voorts ook in mijn ongewenste inbox mails van 1.o@server……….
Wie weet raad?

@donald-d
Gebruik zelf Mail. In de voorkeuren heb ik bijvoorbeeld Privacy > Bescherm activiteiten in Mail aangevinkt. Daarnaast heb ik de ongewenste mail geblokkeerd. Met de cursor het adres geactiveerd en met de trackpad deze mogelijkheid gekozen.
Komen er mails binnen met een rood kenmerk dan gooi ik deze ongezien weg.
Wellicht kan je deze tips gebruiken. Succes.

Dank voor je tips. Ga er mee aan de slag

vr.gr.
Donald D.

Afmelden van de mailinglist is niet zo’n goed idee. Dn weet de andere kant dat het mailadres in gebruik is en krijg je nog meer troep toegestuurd.

Wat tarun zegt.

Zo’n afmeldoptie in een mail moet je alleen gebruiken als die mail afkomstig is van een afzender waarvoor jij jezelf ooit eerder (actief) hebt aangemeld. Dus niet voor “ongevraagde” mails.

Helemaal eens met de tips van Tarun en TheBigZ.