Malwarebytes betrouwbaar?

Malwarebytes wil een programma installeren…

Kan ik dat toelaten???

En welk programma?

Dat zou ik ook wel willen weten.

Geen enkele app waar malware bijstaat is betrouwbaar. Totaal overbodig.

Misschien handig om te zeggen wat je ervoor deed?

Als het uit het niets komt, is het sowieso niet te vertrouwen.

Malwarebytes is een betrouwbare malware scanner en ook op en mac niet geheel overbodig. Minder snel nodig, maar er bestaat ook malware voor de mac.
Dus is het niet zo dat malwarebytes je nu waarschuwt dat er iets wordt geinstalleerd dat malwarebytes niet helemaal vertrouwd? En dan is de vraag of jij op dat moment iets aan het installeren bent. Zo niet? Dan sowieos niet toestaan. Als je wel iets aan het installeren bent, dan waarschuwt Malwarebytes niet voor niks en is er een kans dat je dus malware aan het installeren bent.

Ik heb nog nooit gezien dat MalwareBytes een app wil installeren; hooguit een update…

@websania, Dat zegt Malwarebytes er niet bij…

@Shm00, Het heeft bij mij ooit Malware aangetroffen en verwijderd, niet overbodig dus.

@Sunkeeper, Het programma gebruiken voor een periodieke malware check.

@Mac Daddy,

Lees nog even mijn vraag: Malwarebytes wilde een programma installeren… !!!

Gebruik het dan ook niet als je er niet zeker van bent (of erover loopt te zeiken).

Zou je een screenshot van de waarschuwing kunnen plaatsen?

…of wil de INSTALLER van MalwareBytes een programma installeren (in dát geval lijkt het me logisch)?

Je bedoeld toch niet dit scherm, hè?

Malware bytes moet wat toevoegen aan het OS, daarvoor moet via
een wachtwoord toegang tot worden gegeven.

Als je wilt weten wanneer er iets nieuws wordt toegevoegd aan het OS, kun je eventueel
BlockBlock gebruiken, het werkt als een soort little snitch voor systeem software.

Je kunt er ook foute software mee afvangen, maar het meeste is legitieme software wat wordt
geïnstalleerd.

https://objective-see.com/products/blockblock.html

@Night,

Het kan de installer van Malwarebytes geweest zijn, er was n.l. een update, het window wat je hier laat zien klopt.

Ik vond het verdacht vandaar mijn Topic.

Op de manier waarop die malloot @janbertwedman daarop reageert vind ik erg zielig…

Ik heb geen helper tool nodig zal het dus ook niet installeren.

@HJ, lijkt me ook wel nuttig,

Bedankt.

De helper tool heb je juist wel nodig; zonder de helper tool kan evt. malware niet worden verwijderd.

Uit de PDF manual: