mambo

goeiemorgen allemaal,

ik wil in dreamweaver een template maken voor in mambo, ik weet dat je daarvoor een patch heb die een menubalk in dreamweaver toevoegt, alleen kan ik deze benodigde patch nergens vind.

Omdat ik weet dat er hier uiteraard mensen zijn die ook met mambo werken is mijn vraag heeft 1 van julie misschien die patch en kan mij die sturen of weet iemand een link waar ik de patch kan downloaden.

Bij voorbaat dank.

handleiding en plugin maar ff op mijn site gezet: www.martijnkoch.com/mambo.zip

Martijn egt super bedankt :D

alleen 1 vraagje nog, welke is de plugin? en wat moet ik daar mee doen? :?

als ik op die .mxp file dubbelklik dan geeft ie een foutmelding dat ie niet kan worden geopend omdat het programma waar die mee aangemaakt is onvindbaar is ofzow :?

ik zit nu op een os 9.0 en werk met dreamweaver 3,0 weet niet of het dan ook mogelijk is…

De plugin opent bij mij wel automatisch, is gekoppeld aan Macromedia Extension Manager. Ik heb DW 8 , misschien heb jij met de versie 3 nog wel de Macromedia Extension Manager, dan kun je dit programma openen en de Mambo plugin handmatig installeren.

hmm okee bedankt, nee volgens mij heb DW 3.0 nog geen extensie manager, kan hem in ieder geval niet vinden en ook in de help staat er nix over...

Dan zul je aan de plugin ook niet alles hebben... DW3 is ook wel echt een oudje aan het worden. Upgreden is de moeite waard hoor.

jah dat hoef je mij niet te vertellen, maar het bedrijf waar ik nu stage loop zit ik achter een computer met Os 9.0 en DW 3.0 etc... :| maarja daar is nix aan te doen.

Nog 1 vraagje: kan je PHP schrijfen in DW 3.0?

Bij DW8.0 kan je onder :apple: N PHP file selecteren en zo een PHP bestand maken, maar bij DW 3.0 krijg je gelijk een nieuwe HTML pagina.

ik hoor het graag…

Je kan 'm opslaan als file.php, en daan slaat ie een php-file op, of in verkenner de ext aanpassen.

Maar ik geloof dat ze pas echt syntax-support voor php er in gestopt hebben vanaf 5 of 6.

Ow, en OS 9? Maken die applicaties voor 14 inch screens? Monotone?
Komaan, waar is de tijd dat je moderne technologie kocht om je concurrentie voor te zijn?
[i:0168bc1666] Maar als we oude technologie gebruiken, dan zijn we zeker dat iedereen onze projecten kan zien. [/i:0168bc1666]

Do-oh… Ik ken de discussies, believe me … :wink:

Volgens mij is al dat scripten en dynamische koppelingen pas in DW 4 gekomen.

PHP schrijf je nu het makkelijkst in BBEdit denk ik maar dan moet je een versie 6 zien te vinden…
En PHP kun je onder OS9 niet testen… Je maakt het jezelf wel erg moeilijk zo. :roll:

NjaaH ik maak het mezelf niet moeilijk hoor,,, maar als je stage loop bij een bedrijf met OS 9.0 met daarop DW 3.0, Photoshop 5.0 etc wordt je ook niet vrolijk van... & worden 9 van de 10 werkzaamheden die je opgedragen krijgt bijna ommogelijk om uittevoeren..

Waar verdienen ze daar hun geld mee dan? In OS9 zit geen Apache/PHP mogelijkheid (wel een webserver, maar daar heb je niet zo veel aan dan) en alle echt op internetgebruik toegespitste applicaties zijn er vanaf OSX. Voor mij destijds een van de belangrijkste redenen om over te gaan op OSX terwijl ik voor XPress steeds terug moest naar OS9. Een heel gedoe.

Hebben jullie wel een server waarop een dynamische website te testen is?

aghh wel neej :| maar goed ik ben met veel omwegen bij een template gekomen. nu wil ik deze uploaden maar krijg ik de volgende foutmelding :

Warning: php_uname() has been disabled for security reasons in /home/.sites/33/site5/web/administrator/includes/pcl/pclzip.lib.php on line 4964

ik upload volgens de goede manier ( via het admin gedeelte )

hij heeft het over veiligheids redenen :?

wie komt deze foutmelding bekent voor of weet hoe je het moet oplossen?

Je hostingprovider contacteren ;) blijkbaar kan je die functie niet gebruiken bij jouw hosting.

hmm okee dan,,,

maar nu het volgende : ik weet dat je ook net zoals PHP dus een locale server kan op zetten voor mambo, maar net zoals die patch kon ik hem wel vinden op internet, maar werkte alleen de linkjes niet meer… wie heeft dat programma, of heeft nog een werkende link, het programma heette geloof ik MSAS

Je bedoelt MAMP denk ik. Let op, dat is voor testen. Wil je hosten pak dan dit: http://www.apple.com/downloads/macosx/unix_open_source/webserverxkit.html of dit: http://www.serverlogistics.com/downloads.php

okeej dank je wel martiniman

alleen zit ik nog steeds met het volgende, als ik een template upload geeft die nog steeds deze foutmelding:

Warning: php_uname() has been disabled for security reasons in /home/.sites/33/site5/web/administrator/includes/pcl/pclzip.lib.php on line 4964

terwijl de hosting provider het 100% cker wel aankan…

Heb je een zip van een template? Upload die eerst naar je site, en verwijs dan naar de geuploade zip in het backend, ipv direct te uploaden vanaf je compu.

jah, dat doe ik ook al, ik heb een zip met alle benodigde bestande erin en die upoad ik via het admin gedeelte, hij pakt hem ook wel, maar geeft de foutmelding dat ie hem disabled en kan ik er dus nix mee,

hij moet hem dus niet disabelen zodat ik er mee verder kan werken,

of bedoel je dat ik um eerst moet uploaden dmv een FTP programma? en dan daarna moet uploaden via het admin gedeelte in mambo?

deze stappen doorloop ik…

http://bovensweb.com/content/view/401/128/

Staan de permissies goed. Soms heb je na het FTP-en bestanden die de permissies van je lokale mac hebben, en dat kan veel problemen geven. Dan heeft bijvoorbeeld jeroen rechten, maar kent de server de hele user jeroen niet.

Wanneer je die stappen doorloopt, upload je hem wel met de template-installer. Dat zou ik juist niet doen. Pak die tweede: install from directory.