manual Final Cut Express

Ik ben op zoek naar een manual van Final Cut Express. Deze zou op de cd-rom als pdf-file staan, maar kan ie - net als een aantal andere Apple manuals- ook ergens gedownload worden ? Mijn bedoeling is om eerst eens in deze manual te snuffelen alvorens het programma effectief aan te kopen ter vervanging van de mij erg teleurstellende versie van iMovie 3. iMovie 3 beloofde veel, en doet pogingen om dit waar te maken, maar toch, in de praktijk laat dit programma toch vele steken vallen...

Een manual van FCE is volgens mij niet van het net te halen. Wel een manual van FCP2. (~ 50 MB) Dan krijg je een idee over werkwijze en mogelijkheden van FCE. Bij Apple kun je zo' beetje de verschillen zien tussen FCE en FCP. In dit forum heb ik er ook een paar reply's aan gewijd. Ik kan alvast wel melden dat het programma van een heel andere orde is. Veel sneller en veel meer professionele mogelijkheden.(vergeleken met iMovie3) Wel een aanmerkelijk langere leercurve. Maar als je daar eenmaal doorheen bent, wil je nooit meer terug naar iMovie. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=50034

@ steve

Hoi Steve,
De FCP-manual heb ik al eens van het de Apple-site geplukt, vandaar dat ik hoopte dat ook die van FCE ergens te vinden was. Jammer dus dat dat niet het geval is. Toch bedankt voor je reactie.

Ik heb ondertussen de pdf ontvangen, voldoende studiemateriaal dus om een aantal avonden zoet mee te zijn. Bedankt.