Map Beveiligen m.b.v. Info Finder Menu.....

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil namelijk een bepaalde map met prive bestanden beveiligen door middel van toon info: eigenaar en bevoegdheden uit het finder menu (appeltje + i). Ik wil namelijk als iemand op de desbetreffende map klikt, de administrator wachtwoord gevraagd wordt. Het was mij een tijdje geleden een keer gelukt, maar ik kwam er net achter dat ik die map had weggegooid. Wie weet hoe ik een map op deze manier kan beveiligen. Graag alle 5 de opties vermelden die bij Informatie staan, bijvoorbeeld
Eigenaar:
Toegang:
Groep:
Toegang:
Anderen:

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik weet niet hoe je het destijds voor elkaar hebt gekregen, maar volgens mij kan het niet binnen het systeem. Of je hebt toegang, of niet. Maar niet, zoals met een webpagina, dat je wordt gevraagd om je wachtwoord. De beste beveiliging is het werken met eigen logins en eventueel met groepen. Dat is standaard onder OSX wel ondersteund, maar is geen 'interface' voor gebouwd. Via NetInfo en een aparte login moet je dat vrij eenvoudig kunnen doen. Zo scherm je niet zozeer af wat niet voor anderen bedoeld is, maar bepaal je juist wat er gedeeld mag worden tussen de diverse accounts.

een wilde gok maar zou je niet met een image kunnen werken die je opslot zet. Je kan hem alleen mounten als je de juiste codes hebt. Ik weet alleen niet of het dan mogelijk is om mappen makkelijk toe te voegen.

Succes

Even uit me hoofd:

Eigenaar: admin
Toegang: lezen en schrijven
Groep: wat er nu al staat
Toegang:geen
Anderen: geen

Zolang je bent ingelogd als hoofdgebruiker, heb je ook met die admininstelling de rechten om de bewuste map te openen. Dat is dus geen beveiliging tegen onbevoegde ogen. Gebruik beter het programmatje [url=http://business.virgin.net/space.software/projects.html]Hide out[/url], waarmee je een map (on)zichtbaar maakt m.b.v. een wachtwoord. Ook niet waterdicht, maar wel simpel en gratis.