map documenten straffeloos op andere plaats?

Mijn hd heb ik verdeeld in twee partities. De hoofdpartitie met progr's en doc's raakt vol. Nu wil ik de map doc's op de andere partitie zetten.

Ik wil nu de map documenten in mijn user weggooien en daar een alias neerzetten van de map op de andere partitie. Kan dat zonder problemen te krijgen?

Laat de map Documenten lekker staan en maak een nieuwe aan waar je wil. De hele bups uit de map naar de nieuwe en klaar. Als je nou in de menubalk -> Finder -> Voorkeuren -> bij 'Toon in nieuwe Finder-vensters:' de Documentenmap selcteerd (ff browsen) dan opent automatiek die map als je een nieuw Findervenster opent. Omzeil je heel de overige mappenstructuur.

dank Freek - alles netjes verplaatst - nieuwe venster in voorkeuren aangewezen

Ondertussen sleep ik ook map Afbeeldingen naar de andere partitie - maar die heet daar opeens Pictures…

Iets anders: ik krijg opeens geen meldingen van reacties van abonn. topics - ook niet van jouw reactie - how come?

[quote:6230f03861="forum romanum"]Iets anders: ik krijg opeens geen meldingen van reacties van abonn. topics - ook niet van jouw reactie - how come?[/quote:6230f03861]Zie: [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=68168&start=15]Geen mailtjes meer van het forum.[/url] Helaas een veelvuldig wederkerend probleem.[quote:6230f03861="forum romanum"]Ondertussen sleep ik ook map Afbeeldingen naar de andere partitie - maar die heet daar opeens Pictures...[/quote:6230f03861]Ik knikker die standaardmappen in ieder geval altijd direct uit de Navigatiekolom links in het Findervenster. De echte mappen laat ik wel staan in de gebruikersmap, sommige app's die ik amper gebruik willen daar graag data kwijt. Ik hou wel een oogje in het zeil maar wil graag niet steeds door die mappemstructuur worstelen. Daarom maak ik één nieuwe hoofd documentenmap met daarin div mappen per project of onderwerp. Die hoofdmap opent automatisch in de Finder (zoals in m'n vorige post beschreven). Programma's die in eerste instantie naar de standaarmappen willen stel ik via betreffende voorkeuren of 'bewaar'-opdrachten in op de map waar ik wil wezen. Dus... Laat ook die map 'Afbeeldingen' staan, maak een nieuwe waar je wil met de naam die je hebben wil en pleur daar weer je dingen in. Ik herinner me dat ik egens eens een afbeelding gepost heb van een Findervenster... kwee nie meer waar. Ik zal 's een keertje op zoek gaan.

't gaat nou wel goed - behalve de bewaarde i-chats. Er wordt gewoon heel brutaal een nieuwe map Documenten aangemaakt in de user en daar staan de bewaarde i-chats in. En de map pictures heet nu weer Afbeeldingen. Er gebeuren rare dingen in maart...

(En m.b.t. de mailtjes - ik ontdekte net voor ik je reactie las het topic over de mailtjes.)

Yo, gevonden! [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=49786&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=]Bestanden verbergen in OS X[/url]. Het hele draadje incl m'n post met afbeeldinkjes...

Oja, die bewaarde chats, da’s precies zoiets als ik bedoelde met een programma die dingen op een bepaalde plek neerzet. Maar in dat soort gevallen maakt me dat niet zo veel uit. Ik kijk er weinig naar en als ik het nodig heb dis ik ze wel op.

Hey - net zo'n ordeningsfreak als ik. Inmiddels werkt alles - behalve dus de chats - nou ja maakt niet uit. En ik zet ook mappen bovenaan waarvan ik vind dat ze bovenaan horen door er (een) spatie(s) voor te zetten. En de truc met aliassen werkt ook goed. Thanx. (En sterkte met je verkoudheid.)

[quote:ebe4f22002="forum romanum"]Hey - net zo'n ordeningsfreak als ik.[/quote:ebe4f22002] Om eerlijk te zijn: wat jij doet is geen ordening, maar een puinzooi maken... 8) En partities op een Mac... Niet doen: meer last dan lust!