Map geeft eigen inhoud weer?

Weet iemand of in de Finder een mapje zijn eigen inhoud kan weergeven met zo'n sterretje als bij Mail ikoon in de dock?

Misschien is er een hulpje voor?

Ik snap niets van je vraag. Het Mail icoon in mijn dock heeft geen sterretje. En wat zou dan de functie zijn van dat sterretje ?

Als je email krijgt dan zie je dat in het icoontje van Mail in de dock. Het krijgt dan een rood sterretje met daarin het cijfer dat correspondeert met het aantal nieuwe emails. Standaard is deze functionaliteit alleen voor Mail. Maar wellicht is er een utility waarmee je dit truucje ook op andere apps en/of mappen kan toepassen.

Op je bureaublad kun je het zo instellen dat er onder de naam van de map de inhoud weergegeven wordt. Dat is misschien al iets.

Ja dat weet ik, maar het zou heel mooi zijn als er op de hoek van een mapje een sterretje zou staan wat je kon instellen. Per mapje, bijvoorbeeld eental bestanden totaal, of aantal nieuwe sinds de laatste keer dat je er in keek. Ook handig voor Public folders in je iDisk of als je bestanden uitwisselt via je netwerk, dan kun je meteen zien of iemand er al iets in heeft geplaatst, zonder dat je hem hoeft open te maken.