Map in backup TimeMachine niet toegankelijk

Hallo leden,

In een oude backup van Time Machine die op mijn vorige mac is gemaakt, probeer ik een map te openen. Helaas lukt dat niet. Ik krijg de melding: De map ‘Desktop’ kan niet worden geopend, omdat je geen bevoegdheden hebt om de inhoud ervan te zien.

Ik probeerde het op te lossen door Toon info te kiezen en vervolgens bij de tab Delen en Bevoegdheden voor ‘Lezen en Schrijven’ te kiezen bij Everyone. Hiervoor moest ik eerst mijn gebruikerswachtwoord indienen en dat ging goed.

Helaas kan ik er nog steeds niet bij.
Ik heb een Seagate harde schijf. Moet ik daar soms iets mee doen?

Super bedankt voor de reactie!

Groeten,
Annemarieke

Dit al geprobeerd? Vinkje onderaan.

Probeer de hele map te kopiëren naar een ander volume.
Je moet dan waarschijnlijk wel je naam en wachtwoord opgeven. Maar ik verwacht dan dat je het zo kan dupliceren. Vervolgens kan je erin kijken :slight_smile:
Succes!

Hi, dank voor je reactie. Helaas heb ik deze optie niet gek genoeg. Groetjes, Annemarieke

Hi, dank voor je reactie. Bedoel je naar een ander map op mijn mac? Ik heb het net geprobeerd, maar ook dan lukt het niet helaas.

Schermafbeelding 2023-04-01 om 12.34.41

Wat ik ook bijzonder vind, is dat in plaats van mijn naam een radartje blijft draaien met ‘Ophalen’. Alsof ik helemaal niet word herkend. Misschien heeft het daar mee te maken?

Ook niet als je op dat slotje rechtsonderin klikt?

Nee, helaas :woman_shrugging:t2:

Wat jammer dat dat niet lukt. Ik herkende het namelijk aan een soortgelijke situatie die ik had. Ik kon toen de helemaal oppakken en naar een andere HD slepen. Na het ingeven van mijn eigen wachtwoord werd de hele map gekopieerd en kon ik de inhoud dus zien.
Als dat dus niet lukt heb ik even geen oplossing…

Helaas, bedankt voor het meedenken :hugs: