Map iTunes is groter dan bibliotheek

Mijn map iTunes geeft aan in finder dat hij ruim 35gb groot is, terwijl de werkelijke bibiotheek in iTunes slechts 20gb groot is. Hoe kan ik de bestanden die niet in de bibliotheek staan het makkelijkst verwijderen ui deze map, om ruimte te besparen?

In die map zitten ook de podcast, audioboeken en filmpjes.

Heb je die al meegeteld?

Ik heb geen filmpjes, audioboeken of podcast in iTunes staan;)

Misschien dubbele cd's nummer die niet in iTunes zitten? Ik had dit ook. 1 cd in de iTunes bib, terwijl die er 3x stond in die map in de finder :)

Oke, maar hoe krijg ik ze weg? Als ze niet in iTunes staan gebruiken ze alleen maar schijfruimte....

[quote:0b5cbec399="StephenHunter"]Oke, maar hoe krijg ik ze weg? Als ze niet in iTunes staan gebruiken ze alleen maar schijfruimte....[/quote:0b5cbec399]

Finder => Music => iTunes music => Music => (bv.) 3 Doors Down => 17 Days en dan verwijder je alle dubbele songs?

voordat je iets verwijdert krijg je een melding als je het wilt behouden (in de finder map) michien heb je daarop geklikt :sealed:

Hoe je die kan zien zou ik echt niet weten sorry.

Er zijn ook cache bestanden en albumillustraties.. Bovendien kan het zijn dat een niet-geconverteerd en een wel-geconverteerd nummer in de iTunes map staat, maar niet in iTunes zelf.

15gb aan cache en albumillustraties? Lijkt me sterk.

Wat je altijd kan doen is alle nummers in de bibliotheek in een mapje slepen, zodat ze daar heen gekopieerd worden. Daarna misschien een backup maken van de bibliotheek en eventueel afspeellijsten, waarna je de iTunes map weg kan gooien (nog niet wissen). Dan iTunes weer opstarten en nummers er in doen, en de backup herstellen (of importeren).