Map "Previous System" verwijderen?

Nadat ik 10.3.4 geinstalleerd had kreeg ik een probleem met het inloggen. Wachtwoord werd niet meer herkend. Via de Install CD geprobeerd om het wachtwoord opnieuw in te stellen >> geen resultaat.

Vervolgens dus maar een install gedaan met behoud van het oude systeem. Alles werkt prima (reeds alle updates geinstalleerd)! Nu wil ik graag de map “Previous System” verwijderen maar ben niet zeker of alles dan blijft werken? Ik dacht mij te herinneren dat er alleen library bestanden instaan?

Wie weet raad? Kan ik die map verwijderen zonder gevolgen?

hey,

Als alles nu werkt zoals eerst, dan kun je hem weg pleuren.
Zoniet ff laten staan

greetzz

Die kan je met een gerust hart weggooien, geen probleem. bij het installeren word ook gezegt dat je dat systeem niet meer kan gebruiken.

Bedankt,

Alles werkt weer prima dus die map is outta here!

[quote:73dedcfac7="TRML"]Die kan je met een gerust hart weggooien, geen probleem. bij het installeren word ook gezegt dat je dat systeem niet meer kan gebruiken.[/quote:73dedcfac7] Er word gemeld dat je niet meer van dit bestand kan opstarten, da's heel wat anders. Je kunt er nog allerlei drivers, voorkeursbestandjes e.d. uit halen die je toch nodig blijkt te hebben, en niet in het nieuwe systeem zitten.

Precies, heb zelfde probleem ook een keer gehad na een re-install. Weggooien en je bent toch een zwik voorkeuren of instellingen kwijt. In ieder geval deden een aantal dingen het niet goed of niet meer toen ik de 'PreviousSystem'-map in de prullenbak zette (maar ff niet direct doorgespoeld). Vind dat toch wel lastig, want gisteren had ik een probleem dat ik bij het opstarten ook niet vlekkeloos door het inloggen kwam op een G4 (OS 10.3.3). Nooit ergens last van gehad en ineens weg hoofdaccount... Kreeg 'm wel aan de praat maar alle instellingen en voorkeuren leken niet meer te werken. Disc-Utilities deed t niet meer, Photoshop gaf een foutmelding etcetc. Was niet meer te herstellen en uiteindelijk systeem opnieuw geïnstalleerd. En vervolgens alle voorkeuren weer inregelen, programma's installeren en inregelen. Heel karwei. Hoe is dit op te lossen of te voorkomen? Iemand een idee?

Nuttige bestanden zijn o.a.[list:9db67ca7f3]Bibliotheek/Application Support Bibliotheek/Fonts (en verwante) Bibliotheek/Keychains Bibliotheek/Packages Bibliotheek/PreferencePanes Bibliotheek/Printers Bibliotheek/Scripts (en verwante) Bibliotheek/Startup Items ...

~/Bibliotheek/[b:9db67ca7f3]Addresses[/b:9db67ca7f3]
~/Bibliotheek/Application Support
~/Bibliotheek/[b:9db67ca7f3]Calendars[/b:9db67ca7f3]
~/Bibliotheek/ColorSync
~/Bibliotheek/Contextual Menu Items
~/Bibliotheek/Fonts (en verwante)
~/Bibliotheek/Keychains
~/Bibliotheek/[b:9db67ca7f3]Mail[/b:9db67ca7f3]
~/Bibliotheek/Preferences (sommige)
~/Bibliotheek/Printers
~/Bibliotheek/[b:9db67ca7f3]Safari[/b:9db67ca7f3] (bladwijzers)
~/Bibliotheek/Scripts (en verwante)

~/Documenten/[b:9db67ca7f3]Microsoft Users Data[/b:9db67ca7f3] i.v.m. Office en Entourage
…[/list:u:9db67ca7f3]Je zoekt voor jezelf uit wat je wil houden.
De vette zeker houden.

Als je het slim hebt gedaan selecteer je bij de installatie archiveer en installeer. Dan behoudt os x de gebruikers (en dus alle onderliggende mappen met instellingen en documenten ed) en de netwerkinstellingen. De rest van het systeem wordt in de map Previous Systems geplaatst. Die kun je dan zonder enige problemen wegdoen, alleen een programma als Stuffit dien je wel ff opnieuw te installeren, want die gooit een engine inj de systeemmap. Zodra je dat progje nu opstart, zal ie een foutmelding geven. Die ff opnieuw installen dus, verder kun je de map gewoon wegdoeen :wink:

@michelvdb: igv een 'archiveer & installeer' blijft je thuismap behouden, dus alle ~/.... -bestanden staan er nog; er wordt een nieuwe systeemmap geïnstalleerd, en daar wil je eventueel het e.e.a. waardevolle, in de eerste rij genoemde bestanden, uithalen.