Map weg of niet na "replace"?

HAllo ,

klein vraagje met grote omvang.

als je een map in een andere map sleept en je kiest “replace” omdat er een map met dezelfde naam in die map zit en nadien die je apple-Z dan komt de versleepte map terug uit diegene waar je ze insleepte maar…IN de map vind ik niet meer de map terug die weg is gekieperd door die “replace” ik vind ze ook niet in de vuilnisbak ,waar is deze heen ?

is die nog te recuperenen?

mvg

Als ik het verhaal goed begrijp dan zeg ik: nee

Replace (vervang): dan overschrijf je de inhoud van die oude map. Foetsie...

oei ...dat is dus vrij drastisch... :cry:

Toch kan het niet helemaal kloppen want ik heb de map met de software geherinstalleerd en blijkt dat de software/serienummerkeys nog ergens bestaan want met de nieuwe map ging het programma gewoon open zonder enige problemen.

dus moet er nog ergens iets van op de harde schijf staan anders moest ik doe codes terug allemaal invoeren.

nu ja goed alles terug ok

gr

codes staan meestal in /Library/Preferences en /Users/[jouwnaam]/Library/Preferences dus het klopt wel dat die niet gewist zijn.

makes alot of sence...zal wel de correcte uitleg zijn.

in alle geval zou het niet slecht zijn moest er een soort van back up oplossing bestaan voor dit voorval ,want ik sleepte een folder in een map met een volledig programma dat vrij zwaar was en dat kleine extra mapje die ik voor de zekerheid (met een kleine extra gedownloadde applicatie die ook zo genoemd was ) ook bij hetzelfde programma wou zetten heeft er wel voor gezorgd dat mijn volledig programma weg was,niet tegenstaande dat ik quasi direct apple-Z gedaan heb wat dat mapje terugzette erbuiten maar binnenin die andere folder was alles weg en dat was een beetje balen want ik had deze middag een paar uur downloads gedaan met allemaal refills(muziekfiles van het programma Reason) van dat programma en die waren natuurlijk weg…dus zal er niet anders opzitten dan te her downloaden maar in 1e instantie ben ik al content dat het programma terug werkt maar ik heb het wel moeten herinstalleren of course.

nu goed het zal me geen 2 keer overkomen.