Mapje met vraagteken tijdens opstarten

Regelmatig komt het voor dat op onze G5 (2x1.8) tijdens het opstarten een knipperend mapje verschijnt met vraagteken. Ook begint de ventilator hard te loeien. We hebben het systeem al opnieuw geinstalleerd, maar geen succes.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een onbetrouwbare HD.... :(

Probeer eens een andere HD erin te zetten en daar alles op te zetten. Dat de fans dan hard gaan is normaal, OS X regelt dat normaal gesproken, en bij gebrek aan aansturing gaan ze preventief voluit om oververhitting te voorkomen.

Dan kan ie de schijf dus niet goed vinden. Controleer je schijf met het schijfhulp programma. Haal daarna eventueel de kast eens open en probeer de kabeltjes eens opnieuw aan te sluiten.

en vergeet ook niet je schijf als opstartschijf te selecteren. systeemvoorkeuren; opstartschijf

Ik zie dat mapje met dat vraagteken ook altijd bij het opstarten. Slechts 1 seconde. Is dit echt abnormaal? Hij maakt hierbij geen uitzonderlijk lawaai.

Ik heb dat mapje inmiddels ook: (zie topic: hardware, imac ziet harde schijf niet meer) is er dan echt iets mis mee? ik heb hem nog niet eens een maand!

Kees

[quote:76a81dd2ed="koolmees"]Ik heb dat mapje inmiddels ook: (zie topic: hardware, imac ziet harde schijf niet meer) is er dan echt iets mis mee? ik heb hem nog niet eens een maand!

Kees[/quote:76a81dd2ed]Er is echt iets mis inderdaad. En harde schijven overlijden eigenlijk of in de eerste twee maanden, vanwege produktie fout, zo niet dan leven ze vaak langer … hun lifespan gemiddeld zo’n 5 jaar.

Ik kreeg dat vraagteken maar te zien nadat ik mijn windows partitie van bootcamp terug verwijderd had, dus misschien heeft het iets te maken met bootcamp? Sinds ik terug een windows partitie heb zie ik dat vraagteken niet meer.

Raar. Want dan kan je weer lekker naar de winkel om hem een tijdje daar te houden om te repareren. (nieuwe hd in zetten/) Vind ik raar, maar ja, het is zo!

Inderdaad ook eens in Systeemvoorkeuren, je opstartschijf wijzigen. Heb je, toen je het systeem opnieuw installeerde, de hele schijf met nullen overschreven? Misschien verhelpt dit het probleem. :? Anders is de schijf waarschijnlijk niet goed meer. :|

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik krijg na het verwijderen van windows via bootcamp een mapje met daarin een vraagteken. Slechts 1 seconde.

Heb je mijn tip geprobeerd?