Mapjes decoreren....

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is dus hier komt ze...

Als je soms prog’s installeert, dan krijg je een map met een achtergrond in verwerkt…

hoe doe je dit?

Selecteer het gewenste icoon en kopieer deze (Appeltje+C). Selecteer nu de gewenste te decoreren map en ram op Appletje+I, klik nu in het venster op het icoontje linksboven (je zult aan de randen zien dat het geslecteerd) en druk op Appletje+V. Je map heeft nu aan ander icoontje....

Succes ermee :wink:

en met welke bestanden kan je da allemaal doen? jpg zal nie gaan blijkbaar.

ik heb het geprobeerd maar het is dat niet wat ik bedoel, hiermee verander je gewoon het icoontje.... ik bedoel de achtergrond als je de map geopent hebt

minne: Hij vroeg hoe je een achtergrond plaatst, niet een icoontje op de map zelf.

Als je naar de View Options gaat (met Command-J), kun je onder Background “Picture” aanstippen en een bestand selecteren.

Tx Six

(minne ook bedankt, ook al je had je mijn vraagje verkeerd gelezen)

Greetz

Six gaat dit ook voor ALLE mappen, zo pas je alleen de huidige aan.

Ja Rune: hoe lang heb jij al een Mac? Nog ni zo lang precies é :)

Senne da is nie schoon... Enkele maanden maar daar gewoon nog niet aan gedacht, kan toch? niet?

Het maccen lukt wel al aardig hoor

Nice Greetz

Je kunt bovenaan kiezen of je de aanpassing voor alleen deze map, of allemaal wilt doorvoeren.

Six

aja, khad da zien staan ma ik dacht da da alleen voor de ingesloten mappen ging zijn. Tx six

[quote:88f5ec5aed="Six"]minne: Hij vroeg hoe je een achtergrond plaatst, niet een icoontje op de map zelf.

Als je naar de View Options gaat (met Command-J), kun je onder Background “Picture” aanstippen en een bestand selecteren.[/quote:88f5ec5aed]
Hè? Vertel! Ik begrijp geloof niet helemaal waar jullie het over hebben.
Ik krijg echt niet de mogelijkheid om eem plaatje als achtergrond te kiezen met command-j op een mapje. Zie ik wat over het hoofd?

[quote:ed2ffee4ea="KarelWillem"]Zie ik wat over het hoofd?[/quote:ed2ffee4ea]

1. misschien zit je in Columnview of Listview
  2. … eigelijk is er geen 2…

[quote:b9231dbe6c="senne"]2) .... eigelijk is er geen 2...[/quote:b9231dbe6c]

LOL

Ach natuurlijk, nu zie ik het ook.

Was eigenlijk helemaal vergeten dat die functie zat ingebouwd.
Grappig!