Mapjes willen niet weg, HELP!!

Ik heb nu 2 mapjes, een van een tekst bestand en een van een driver met software voor een medion camera (ghhhhh), en ik krijg ze nu niet meer weg?! Ze zijn in gebruik wordt er gemeld door verplaatsen en prullemand ofzo!!?? Ik heb ze al een ander naam gegeven en een andere extensie maar niks. Iemand die weet hoe ik ze weg krijg?

Alvast bedankt!!
:oops:

blijven ze in de Prullenbak hangen? Dan moet je even uitloggen en weer inloggen en dan de Prullenbak legen, dit werkt bij mij altijd!

Force-quit en kijken wat je kan "forceren" te stoppen? Herstarten en dan nog eens proberen?

Nee, ze willen niet eens in de prullemand omdat ze door iets anders in gebruik zijn. Door verplaatsen, kopieren of legen van de prullemand, word er gemeld. Force quit heeft ook geen zin, 1 blijft dus staan in de finder en de ander gaat wel in de bak maar wil niet weg omdat ie beveiligd is, wat na apple'tje i dus niet zo blijkt te zijn. Ik snap het niet meer.

Dus direct na herstart zijn ze ook nog "in gebruik"? Vreemd, dan lijkt het erop dat ze door je systeem gebruikt worden?

Dat is nu juistt het vreemde. De ene is van een vandaag geinstalleerd (onnodig want iPhoto herken alle camera's) voor foto's van een camera af te halen. En de ander is, was een tekstbestand. Ik kom er wel achter, het duurt met die ene al een week of twee maar ja................ :cry: Af en toe kan ik mijn Macje wel eens de nek om draaien om dit soort stomme dingetjes, en ach het zal uiteindelijk wel weer aan mij liggen................ :x

Ik had laatst ook zo'n grap. Opstarten met Systeem 9 was de oplossing. Kost even tijd, maar werkt wel, want Systeem 9 trekt zich niks aan van Unix-gezeur!

mmmm, klinkt goed. Ik ga het proberen........

Thanx, alvast!

Hoe gaat ie weer naar OSX dan by the way??? OS9 is alweer ff gelden voor me!

En de reeds bekende methode "permissies herstellen"? Misschien is er iets mis met je bevoegdheden waardoor je bepaalde dingen niet kan/mag verwijderen?

“Off Topic”

[quote:c097b39014=“dreamlab”]Dat is nu juistt het vreemde. De ene is van een vandaag geinstalleerd (onnodig want iPhoto herken alle camera’s) voor foto’s van een camera af te halen. [/quote:c097b39014]

Maar iPhoto (iLife '04) herkent [u:c097b39014]niet[/u:c097b39014] mijn Medion 5995. Ik moet de foto’s binnenhalen via een oude Photoshop in Classic omgeving. Of doe ik iets verkeerd?

mmm, hij slaat alweer vast ook met 9.2.2!!!!!!!!!!!! Anyone with a good suggestion?? Kut he, en dit op zondag...........pppppfffffffffffffffffffffffff. Was ik nu maar "De bevalling" gaan kijken met m'n vrouw. :sealed:

[quote:db7ba9b5d4="dreamlab"]Hoe gaat ie weer naar OSX dan by the way??? OS9 is alweer ff gelden voor me![/quote:db7ba9b5d4]

Ofwel in de “oude” Apple-menu>opstartschijf> dan het juiste systeem kiezen
Ofwel opstarten met “Alt” ingedrukt, dan krijg je een schermpje waar je het opstartsysteem kan kiezen

En “a good suggestion” (? :?) : (staat trouwens hierboven ook al) permissies herstellen, en dan herstarten?

Als dit nog goed komt...............Nu staat het mapje te kniperen met een vraag teken.................hij zit er echt ff doorheen. Iemand "weer" een oplossing?????

[quote:64c7f01d6e="dreamlab"]Als dit nog goed komt...............Nu staat het mapje te kniperen met een vraag teken.................hij zit er echt ff doorheen. Iemand "weer" een oplossing?????[/quote:64c7f01d6e]

Mapje met een vraagteken: bedoel je dat je Mac nu geen opstartsysteem meer vind en dat je nu aan een ander toestel zit? Of spreek je over het mapje dat je daarnet niet kon weggooien?

nu staat er een pijl rechts en een ronde pijl links (na het opstarten met ALT ingedrukt) wat the f..k. Ik snap het niet meer HEEEEEEEEEEEEELP :(

Ik heb gelukkig mijn TiBook hier nog die het wel doet!! Anders zat ik zondeer jullie hulp en dan was het helemaal fout geweest.

Is het een idee om mijn OSX opnieuw te installeren met behoud van de software die er nu opstaat???? Of komen we hier nog wel uit vandaag???

Heb ik hulp nodig of wat zeg, wel tof dat iedereen een idee heeft om dit op te lossen, thanx Maccers!!!

Normaal gezien zou tussen de twee pijlen een map met je systeem moeten komen te staan. Zoals ik reeds eerder dacht dus: op één of andere manier werd dit door je systeem gebruikt.

Als je je installatie-cd’s bij de hand hebt: breng deze erin, laat de installer voor wat het is, en ga in het menu linksboven (naast apple) naar “Disk utility”(NV “Schijfhulpprogramma”).
Klik daar de tab “First Aid” (NV “Schijf-EHBO”). Selecteer nu in de kolom links je opstartschijf, en laat dan “Repair Disk Permissions” lopen. Mocht dit niet lukken, er is nog een mogelijkheid:

Start je computer op met “appeltje” + “s” ingedrukt. Je komt dan in de onderlaag. Tik onderaan “fsck - y” en dan op “enter” . Als het goed is gaat je computer nu op zoek naar “fouten”. Als het niet goed is krijg je de raad het commando “fsck -f” te tikken. Doe dit dan maar en klik dan op “enter”.
Op het einde klik je “reboot” en dan op enter.

Probeer eens, en dan zien we wel verder.

Ik probeer je nu eerst uit de brand te helpen, maar heb nog een bijkomende hint voor je: lees eens rustig de artikels op http://www.macosx.nl/?p=tips . Daarin staan handige tips door o.m. Jeepee en michelvdb voor als je problemen hebt (heb trouwens zelf bovenstaande "kennis" grotendeels opgedaan door het doorbladeren van deze pagina's, waarvoor mijn dank aan de auteurs :wink: )

Bedankt man, ik probeer het morgen, ga nu pitten (06.00 opstaan)! Ik laat het nog weten!

Mazzel.