Mappen e.d. beveiligen (bevoegdheden)

Ik werk in een muziekstudio met moeilijk hanteerbare jongeren en ben bezig de iMac waar wij mee werken wat beter te beveiligen. Hiervoor zou ik graag wat tips willen hebben.

Er zijn twee beheerders in de studio die volledig toegang moeten hebben op alle onderdelen.
We werken met een aantal muziekprogramma’s (Logic Audio, Garageband). Nu is het de bedoeling dat de leerlingen alleen maar toegang krijgen to de onderdelen die voor de programma’s noodzakelijk zijn. Het mooiste zou zijn als ze alle muziekbestanden alleen maar kunnen bewaren in de map ‘Muziek’ en nergens anders. Verder is het niet de bedoeling dat ze toegang krijgen tot het internet, niets kunnen downloaden en geen systeeminstellingen kunnen veranderen.

O ja, op de iMac komt Tiger te staan.

Tips om dit zo optimaal mogelijk in te stellen zijn van harte welkom!

Ik denk dat dit draadje ongeveer over hetzelfde gaat : [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=500730[/url]

Gewoon een simpele gebruikers account aanmaken met de priveleges voor "eenvoudige finder".

De gebruiker kan dan alleen de gewenste programma’s starten en geen bestanden weggooien iod.