mappen verwijderd die niet verwijderd hadden moeten worden

Beste

Het probleem is als volgt. Ik had een map met foto’s (waar ik een backup van had moeten maken) die ik gemaakt had voor de academie. Die heb ik per ongeluk weggegooid in de Trash. Op zich geen probleem ware het niet dat ik als automatisme heb om de shortcut voor het legen van de trash zo nu en dan in te druken voordat ik merkte dat ik de originele had weggegooid.
Ik weet van vroeger nog een verhaaltje van iemand die op een pc zijn scriptie per ongeluk had verwijderd en die had haar oom terug kunnen krijgen. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit ook mogelijk is op een mac (OS X 10.4) het terughalen vangegevens die je hebt weggegooit uit de trash? Is er een programma voor of zou iemand het mij kunnen uitleggen? Of is het een verloren zaak.

Ik ben meteen gestopt met werken op die computer en typ dit nu op een andere. Heb gezocht, maar na een twintigtal zoekpagina’s bekeken te hebben en nog niets te hebben gevonden besloot ik dit maar te posten. Alle hulp welkom.

Er zijn idd programma's voor, en het is zeer verstandig om de mac uit te zetten. Omdat hij de bestanden anders overschrijft.

Ik kan niet zo meteen op zo’n progje komen, maar het is al vele malen hier genoemd.

Mss dat een lezer de naam weet?

Probeer het eens met Datarescue II (PM)

Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ga het nu proberen.

Edit: Hij heeft het één en ander gevonden en is nu bezig om ze terug te halen en het lijkt te werken. Heel erg bedankt voor de hulp.

Ik ben er zeker van dat je je map ongeschonden zal trug hebben,datarescue is echt een zeer goed programma.

[quote:49ad288ab0="lsmisch"]Ik ben er zeker van dat je je map ongeschonden zal trug hebben,datarescue is echt een zeer goed programma.[/quote:49ad288ab0] DataRescue doet het inderdaad wel goed, maar makkelijk is het niet. Ik heb laatst een poging gedaan op een Mac van iemand anders en we hebben het maar opgegeven omdat er zoveel bestanden werden gevonden, dat we door de bomen het bos niet meer zagen.

FileSalvage is ook erg goed en kan zelfs een voorvertoning laten zien van de gevonden bestanden, handig als je zeker wilt weten dat je alleen gezochte het bestand terughaalt, scheelt een boel werk. Het zou mooi zijn als Prosoft dit in de toekomst aan Data Rescue II toevoegt. :roll:

Ik heb het gewoon laten zoeken naar verwijderde files (komen inderdaad een heleboel op), maar ze worden wel als soort, jepeg, gif, tiff, nef etc gesorteerd. Ik ben er nu handmatig doorheen aan het gaan en ik moet nog 4 mappen, maa het lijkt erop alsof alles is teruggehaald. Allemaal reuze bedankt voor de hulp.

Krijg je ook resultaat als je software zoekt op versiontracker met die functie ? Was anders ook misschien nog een idee geweest.

Heb ik eigenlijk niet op gezocht :? alleen op Google, dit forum en een ander forum in het engels. Maar hrt probleem is gelukkig bijna opgelost.