mappen vraagje

Ik durf te wedden dat deze vraag al zovaak voorbij gekomen is, maar ik ben echt wanhopig!

Ik heb een nieuwe Ipod nano gekocht (m’n eerste) en ben zeer teleurgesteld dat ik mijn mappen waarin ik alle genres muziek bewust bij elkaar gesorteert heb, niet op mijn ipod kan zetten. Het probleem is dat ITunes zelf mappen aanmaakt die ik helemaal niet wil hebben! Alles opnieuw sorteren met meer dan 1500 mp3’s is onbegonnen werk!

Heeft iemand tips hoe ik misschien die mappen kan aanmaken in ITunes net als bij bijvoorbeeld winamp ofzo? Dat zou echt mega super zijn!~

Wie gaat mij blij maken :lol:

Iedereen die zelf zijn muziek organiseert ipv het door iTunes te laten doen verspilt tijd. Itunes doet het superefficient, en het is echt zo in te richten als je zelf wilt.

Eigenlijk heb je maar twee mappen nodig trouwens; goede en slechte muziek

Maar serieus. Investeer een uurtje in importeren en je bent klaar voor altijd! :wink:

Beste mrhond,

iTunes werkt nu juist op basis van de eigen ordening die het programma maakt. Anders werkt het volgens mij niet.

Met de mappen van iTunes heb je niets te maken. De zoekfunctie werkt goed en alle genres staan er als het goed is ook gewoon in (bij legale muziek in ieder geval wel volgens mij). Je kunt altijd je eigen ordening op een schijf zetten.

Je hoeft zelf niet de mappen te maken. Sleep al je muziek in je dock op iTunes en de mappen worden automatisch aangemaakt. Een fluitje van een cent, ook met 1500 nummers.

Succes!

edit: iemand was me al voor :slight_smile:

Je kunt prima met je eigen mappen werken onder iTunes. Onder Voorkeuren/Geavanceerd zet het vinkje uit bij 'Kopieer bestanden naar iTunes Music bij toevoegen aan bibliotheek'. Je kunt dan vervolgens je mp3's in iTunes importeren via 'Voeg toe aan bibliotheek'. Je bestanden blijven zo op hun oorspronkelijke plaats met de bestaande folderindeling.

iTunes organiseert vervolgens je mp3’s op basis van de id3-tags. Als deze volledig zijn kun je binnen iTunes je bestanden op een bijna willekeurige manier sorteren (artiest, album, jaar, etc.). Als de id3-tags onvolledig zijn of missen kun je dit ook in iTunes aanpassen. Of je kunt met een programma als Musorg de id3-tags per folder aanpassen, waarschijnlijk wel handiger in jouw geval.

[quote:139bf65956]Alles opnieuw sorteren met meer dan 1500 mp3's is onbegonnen werk! [/quote:139bf65956]

Maar hier gaat het juist om: het succes van de ipod is juist de combinatie itunes/ipod. Importeren en taggen. zo gebeurd zeg ik…[/quote]

@ Mrhond,

Werk je met een PC dan kan je misschien wat tijd winnen met mp3tag. Heb je een apple dan raad ik je aan om Het gewoon via iTunes te doen, zoals eerder beschreven.

Mp3tag is een een programma waarmee je op een makkelijke manier je tags kan aanpassen.

groeten,

niels