Mappenstructuur weg apple mail

Ik was bezig met mijn mails en ineens verdwenen alle mappen waarin ik diverse mails bewaar. Ik krijg ze met geen mogelijkheid terug. Als ik ga zoeken op bepaalde mails die ik wilde bewaren (bv boeken van tickets voor vakantie) dan zie ik die mail wel, maar de map waarin d mail opgeslagen is dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ?

Wat heb je allemaal zelf al gedaan in een poging om het op te lossen?

herstarten Mail?
herstarten Mac?
mailboxen opnieuw opbouwen?
Mail opstarten met ⇧ ingedrukt gehouden?
IMAP accounts verwijderd en opnieuw toegevoegd?

Ik he b de mail en de mac opnieuw opgestart, hoe kan ik de mailboxen opnieuw opbouwen? de andere twee opties was ik nog niet tegengekomen dus die zou ik nog kunnen proberen

In Mail: Mailbox → Rebuild (helemaal onderaan)

gedaan maar daar krijg ik de mappen niet mee terug ik ga nu proberen om mijn map account te verwijderen en opnieuw toe te voegen,

Ik zou eerst Mail even opstarten met de shift-toets ingedrukt gehouden.

Misschien een hele domme vraag maar is dat gewoon mail afsluiten shift indrukken en dan mail aanklikken ?

Vraag me niet hoe maar ik heb alle mappen weer terug heel hartelijk dank voor je hulp

Ik neem aan dat je dat inderdaad hebt gedaan (Mail afsluiten en weer opstarten met ⇧-toets ingedrukt gehouden). Dan wordt Mail weer helemaal gereset en dat resulteert meestal in het oplossen van dit soort problemen. Bij jou dus ook :+1:

Dat heb ik zeker zo gedaan maar in eerste instantie deed dit niks. Ik heb toen bij mijn man gekeken of er bij hem ook iets mis was en toen weer terug naar mijn eigen account en toen popte alles geluk weer op. Ben blij met je hulp, nogmaals bedankt

Pfff, wat een oplossingen weer, Night.

Het kan niet anders dan dat dit gewoon menu Weergave>Toon/Verberg navigatiekolom was, die per ongeluk is aangeklikt.

Pfff.

Nee daar lag het niet aan want ook daar had ik naar gekeken maar werkte niet

…en dat zou bij een reset hoogstwaarschijnlijk ook niet veranderd zijn.

Iig is het nu opgelsot, en dat is het belangrijkste. Soms leidt meer dan één weg naar Rome, maar in dit geval dus niet.