Mark Zuckerberg niet heel eerlijk over wie je WhatsApp berichten kan lezen

Mark Zuckerberg beweerde tegenover de Amerikaanse Senaat dat Whatsapp-berichten van gebruikers volledig afgesloten zijn. Wat blijkt?

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Als zij dingen kunnen lezen moet dat dus worden afgetapt op een niet versleuteld punt. Waar zit dat? Bij mij voordat ik verstuur, bij de ontvanger na ontvangst, man-the-middle? Als zij erbij kunnen? Wie dan nog meer?

Dit is echt weer heel matig en is net zo beroerd als Apple’s CSAM

Dat Zuckerberg meestal niet de waarheid verteld is natuurlijk niks nieuws bij de Fa. List & Bedrog.

We kunnen slechts hopen dat :man_health_worker: en Mark niet over elkaars voeten struikelen terwijl ze naar onze data aan het gluren zijn

Dit is toch te gek voor woorden, je kon er op wachten met mr. Feesboek. Over naar Telegram of Signal, rapido.

Af en toe mis ik een persoon in ons tennisteam met een hoop whatsapp-verkeer tot gevolg, dus als ze zich nuttig willen maken …

Telegram en Signal heb ik helemaal geen zicht op. Ik heb zo vaag het idee dat “weinig van ze weten” het gras bij hen groener doet lijken. Leg daar een vergrootglas over en zie wat er boven komt borrelen. Het zou mij verbazen als het daar werkelijk anders is. Hoe dan ook zijn de verhalen van schimmige groepen daar niet van de lucht en whatsapp wordt ook door kinderen, huismoeders en -vaders gebruikt. Whatsapp is niet helemaal fris, maar er is geen realistisch alternatief op schaal. Per persoon kun je dapper overstappen en als je peers dat ook doen zou het voor jou kunnen werken. Ik ben er wel klaar mee om telkens andere appjes erbij te krijgen zoals ik ooit ook teveel VPN-clients nodig had (8), teveel vergadersoftware (6) enzovoorts. Ik wil dat Whatsapp beter zijn best doet en niet de hele tijd vluchten naar het volgende hipstercafé.

Heb wel het idee dat open source (Signal) een goede richtingwijzer is.
Wil zo ook wel sponsoren.

Alle closed source (What app) kunnen en mogen we niet bij de code, hoe het geschreven is.
Daar zal blijkt Zuckerberg dan ook een close reason voor te hebben.