Azijn does the trick. Doe in een dopje azijn en hou daar de punt van de marker in. Maar sommige markers zijn op een alcohol -achtige basis dus een experiment met alcohol ( te koop bij de drogist onder de naam alcohol ketonatus) is ook aan te raden. Een van de twee moet het doen. Succes!
Ps: voor de alcoholici onder ons: Vodka ‘schijnt’ ook te werken…
Als het volgens de bovenstaande methode niet lukt:
Het is maar een gok. Ik zou het zo doen. Je hebt toch niets te verliezen.Probeer het desnoods met één.
-Zet de marker, met de stift omlaag, in een borrelglaasje met thinnner, zodat het vilt ondergedompeld is. De opgedroogde inkt in het vilt, zou op die manier op kunnen lossen. Dit soort inkten zijn n.l. volgens mij oplosbaar in thinner en eventueel aceton.
In het vervolg gewoon Copic markers kopen... ;-) Daar kun je tenminste de punten en inkt van vervangen als het nodig is. En betere schetsmarkers zijn er eigenlijk niet.
[quote:31716e1cc9="Kerplunk!"]In het vervolg gewoon Copic markers kopen... ;-) Daar kun je tenminste de punten en inkt van vervangen als het nodig is. En betere schetsmarkers zijn er eigenlijk niet.[/quote:31716e1cc9]
[quote:7120e3bea5="fr3z"]http://www.vanbeekart.nl/easyorder.b2c/index?b2c=bka
Begin » Tekenen » Markers » Copic markers
Maar wel bij behorend marker papier kopen anders zijn ze zo leeg.[/quote:7120e3bea5]
Whooo… Laat dat maar even zitten… Schrok toch wel erg van de prijs… En ik zou ze ook liever per stuk kopen…
Je kan ze ook wel per stuk kopen.
En dan een goedkoper merk (heb ik ook). Werken ook gewoon super alleen zijn niet hervulbaar.
Die kosten iets van 3.60 per stuk.
Papier en toebehoren » Papier en karton » Tekenblokken » Van Beek markerblok (2)
Wel altijd op de bovenkant tekenen (zit een verschil in), want anders heeft het nog geen zin.
Want dat papier absorbeert het bijna niet, en de kleuren zijn veel egaler. Drukt trouwens ook niet door.
Het is jammer dat het allemaal zo duur is, voor school heb ik ook weer plakkaatverf nodig.
5 kleine tubes betaal je ook gewoon 12 euro.