Master en slave harde schijf - hoe kun je dit omwisselen

Ik heb in mijn G4 twee harde schijven. Op de master schijf staat Mac OS 9. Toen Mac OS X om de hoek kwam kijken heb ik die maar op mijn slave harde schijf geïnstalleerd, omdat ik het toen nog maar af en toe gebruikte en eigenlijk altijd in 9 werkte. Nu ben ik al een tijd over naar X en wil ik eigenlijk van mijn tweede harde schijf waar mac OS X op een master schijf maken en van mijn andere een slave disk. Maar hoe kan dit? Als dit al mogelijk is.

Groet
Igor

Gewoon van beide de jumpertjes veranderen (hulp staat meestal op de harde schijven zelf), anders moet je even op Google zoeken.

Maar je kan toch ook gewoon opstartschijf kiezen?

Adriaan

PS: Ik kom morgen rond 1 uur op Radio 1.

dank je wel, ik zal wel even op google zoeken.

Waarom kom je op radio 1?

Het is idd te verzetten met jumpertjes. :-)

Maar euhm ik kan me geen presentator herinneren die de mol heet? Misschien omdat ik meestal gekluisterd zit aan radio3

Ik heb een tweede schijf geplaatst één van 7200rpm de originele is 5400 rpm. Die van 7200 is de slave en ook mijn opstartschijf. Maar ik heb nu steeds het gevoel dat mijn slave disk na een tijdje in sluimertoestand gaat en als ik bvb een file ga zoeken weer ontwaakt. Is dit nu gewoon een illusie want ik krijg toch wel een soms strandbal en elke keer een vertraging als ik hem dus zogezegd uit sluimertoestand ontwaak. Zou ik van mijn opstartschijf een master moeten maken?