Mathizma

Hallo iedereen, ik heb een nieuw spel gemaakt met REALBasic. Het heet Mathizma (klein rekenspelletje, maar wel verslavend) Voor de uitleg en om hem te downloaden kan je op mijn site kijken. Het is helemaal gratis dus probeer het even uit en zeg wat je ervan vind! ([url=http://home.wanadoo.nl/dennisoftware/index.html]Mijn Website![/url])

Bedankt, Dennis

moeilijk spelletje zeg

Inderdaad erg moeilijk. Wiskunde ben ik nooit echt slecht ingeweest, maar ook nooit echt goed ;)

Leuk om te zien dat Dennis zo leuk bezig is. Ik ben ook zo begonnen.

Toen ik 15 was had ik ooit een Snake spelletje uitgebracht. MacSnake is nogsteeds te downloaden, maar werkt alleen in Classic.

PS: De iMac en Nokia skin vind ik erg leuk.

Alleen hoe krijg ik een nieuw venster, als ik per ongeluk het venster had weggeklikt?

Wat ook leuk is, zijn de stats van mijn website...

Hier te vinden :lol:

[quote:3d28b383d5]moeilijk spelletje zeg[/quote:3d28b383d5]

De antwoorden zijn helemaal random, en ik moet toegeven dat ik er ook aardig wat voor moet puzzelen om het goede antwoord te krijgen (als ik dat al voor elkaar krijg)

[quote:3d28b383d5]Ik ben ook zo begonnen[/quote:3d28b383d5]

Ik heb soms van die ideeën en die schrijf ik dan op in een schriftje.
Elke keer als ik een idee heb voor een spel of voor mijn website schijf ik het op. Mathizma had ik in de zomervakantie al bedacht, maar ik ben te lui om die dingen meteen te gaan maken.
Een half jaar later keek ik weer eens in dat schriftje met al de ideeën en aan de hand van de dingen die ik op heb geschreven heb ik dit spel gemaakt. Als je een beetje creatief bent is dit misschien ook wel wat om te doen!

[quote:3d28b383d5]Toen ik 15 was had ik ooit een Snake spelletje uitgebracht.[/quote:3d28b383d5]

Het eerste ‘echte’ spelletje dat ik heb gemaakt is DenniSnake, ook toen ik 15 was. Toen had ik pas een half jaar een computer (gelukkig meteen een mac!) Nu ben ik ongeveer 3 jaar met mijn maccie getrouwd :stuck_out_tongue: :wink: en ik leer steeds meer bij met photoshop, realbasic, flash dreamweaver en andere programma’s. Mensen die denken dat ze nog niks van computers weten raad ik aan gewoon demo’s te downloaden en gewoon dingen uit te proberen! Je leert zo heel veel bij!

[quote:3d28b383d5]S: De iMac en Nokia skin vind ik erg leuk.[/quote:3d28b383d5]

Dankje, vind ik ook :slight_smile:
Ik heb een Nokia 3510i in de kleuren blauw en oranje, en de mac is natuurlijk ook grote inspiratie!

[quote:3d28b383d5]Alleen hoe krijg ik een nieuw venster, als ik per ongeluk het venster had weggeklikt?[/quote:3d28b383d5]

Je moet vanaf nu nog even het programma herstarten (sorry)
Ik zal volgende week wel een nieuwe update maken en dat erbij maken zodat je gewoon een nieuw venster kan openen. Tnx voor de tip!

Genoeg gepraat :wink: Greetz Dennis