Matrox MXO2 Mini MAX

Heb een MBP 2.33, 4G intern waar ik FCP 6.0 op draai.
Met full HD materiaal heb ik veel, heel veel rendertijd nodig; vb. een full HD film
van 30 min kost afhankelijk van de overgangen en filters tussen 4 en 8 uur renderen!

Hoor van velen dat het tijd wordt voor wat nieuws , een iMac of MBP met FCP-X 64 bit wordt het meest geadviseerd door leveranciers. (prijsindicatie E2000 - E2500,-)
Echter bestaat er ook de mogelijkheid het renderwerk door een externe renderkaart van Matrox te laten doen (MXO2 Mini MAX prijsindicatie E600,-)
Voor Adobe Premier schijnt dit voortreffelijk te werken, mijn vraag hoe presteert een dergelijk kaart voor mn huidige configuratie?

aii, dat is klote. Kijk maar even op www.moreluxury.nl

Ik zou niet teveel geld meer investeren in een [url=http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/index-macbookpro.html]MBP uit 2006 (?)[/url]. Mountain Lion draait er al niet meer op.

De matrox is geen renderkaart, maar een breakout box. Hoofdtaak is een (broadcast) monitor aansluiten, zodat je een full screen afkijk monitor hebt. Daarnaast zitten er SDI en HDMI inputs op om direct een camerastream te capturen.

De Matrox versneld wel als je gaat scalen(1080 > 720 bijv) of fps aanpast ( 30 > 24 bijv), maar helpt niet met renderen van effects of colorgrading. De Mini MAX versneld wel H.264 encoderingen, maar ik moet zeggen dat ik het verschil niet echt gemerkt heb tijdens het werken met de Matrox. Het is verder een fijn ding om een afkijk monitor op aan te sluiten.

Ok dat verduidelijkt de zaak!
Dat wordt dan m\'n systeem vervangen door een iMac, maar wacht hiermee tot 2013.

Dank voor de snelle reacties

Gr. Marc