MAX OS X opstartprobleem / vastlopers

Betreft: MAC OS X 10.2.8 op m'n G4

Opstarten lukt niet altijd, soms 2/3x opnieuw de aan/uit knop indrukken voor ie helemaal is opgestart.

Hij slaat heel vaak vast…waas over scherm - foutmelding (u dient…opnieuw op te starten).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen / hoe ik dit op kan lossen.

Heb gelukkig nog m’n IBook zodat ik verder kan maar is wel heel vervelend!!

Ik had dit probleem vorige keer toen mijn HD beschadigd was...

Ik heb toen TechTool Pro 4 er overheel gehaald en toen was het probleem opgelost.

Het is misschien zoiezo wel slim om je HD effe te repareren???
Evt. met een opstart cd van MacOs X 10.x (lees: jou versie)

[quote:53f7a19da3="Annetje"]Betreft: MAC OS X 10.2.8 op m'n G4

Opstarten lukt niet altijd, soms 2/3x opnieuw de aan/uit knop indrukken voor ie helemaal is opgestart.

Hij slaat heel vaak vast…waas over scherm - foutmelding (u dient…opnieuw op te starten).

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen / hoe ik dit op kan lossen.

Heb gelukkig nog m’n IBook zodat ik verder kan maar is wel heel vervelend!![/quote:53f7a19da3]

…waas over het scherm - foutmelding etc…wat heb je aan je G4 hangen?/ heb je een USB hubje eraan? wat hangen er eventueel aan USB apparaten aan?? koppel eens los en kijk of het dan nog steeds gebeurt, en ga dan eens uitproberen of en welk apparaat eventueel de boosdoener is…

Ik herken dit probleem op mijn G3 met 10.3.3. Na lang zoeken was bij mij de oplossing; Alles van Norton verwijderen!! Antivirus en Systemworks. Daarna was het over.

Dirk Jan

Wellicht kun je hier een oplossing voor het probleem vinden:

http://www.macattorney.com/tutorialnl.html

Ik heb het zelfde met mijn Cube 450Mhz en 10.3.3, nouja eigenlijk al vanaf 10.1. Toen bleek het een verkeerde gehuegenmodule te zijn. Deze heb ik toen vervangen door een van Macsupport Uitgeest. Nu, sinds 10.3, krijg ik bij het opstarten weer deze problemen, dus een grijze waas over het scherm en die tekst dat ik moet herstarten. :x