Maximaal Ram-geheugen???

Ik ga binnenkort mijn G4'tje voorzien van een hoger Ram. momenteel heb ik slechts 256MB. Ik heb nog 3 sleuven over...nu is mijn vraagje: hoeveel ram mag je er maximum inproppen, in theorie kan 4 x 512Mb aangezien er 4 sleuven zijn. Maar is dit wel goed en/of nuttig? Want ik heb daar geen verstand van....

Type: Powermac G4 DP, 256Mb, 2 x 876Mhz

Greetz

je geeft min of meer zelf al het antwoord op je vraag. je kan dus nog drie geheugenbankjes erbij prikken van 512 elk. meer geheugen maakt je computer wel sneller zeker wanneer je meerdere programma's tegelijk geladen hebt. ik zou je aanraden in eerste instantie er 512 bij te zetten, dan merk je zeker het snelheidsverschil. 256 is voor OSX wel zo'n beetje het minimum, maar 768 werkt zeker goed en de kosten zijn nog te overzien. check wel even welk geheugen je nodig hebt, kloksnelheid enzo, want daar zitten verschillen in. ik zag laatst een site waar precies stond aangegevn welk geheugen je voor welke mac nodig beht, dus even googlelen zou ik zeggen, want ik weet niet meer waar ik het zag.

Ja ik denk dat ik daar mee begin, 512 bedoel ik dan.

Ik ga mijn ram halen waar ik mac-je gehaald heb, dan geef ik type en zo en die mannen regelen da wel, ik krijg daar heel goede service dus da kan geen probleem zijn.

Greetz

de website waar je de geheugeninfo kan halen is www.crucial.com

geef aan dat je een Apple hebt, PowerMac en het model en voila,
de exacte specs van het geheugen krijg je direct te zien.
Succes!

Een g4 kan max 2GB aan, maar het OS gebruikt slechts 1.5GB

lijkt me een prima idee, laat hen maar bepalen wat je voor RAM nodig hebt. succes

Ja da doe ik, de email met de vraag is reeds vertrokken. als ik prijzen heb zet ik ze hier ter vergelijken. normaal zijn er redelijk goedkoop

greetz

Dit zijn de prijzen die ik gekregen heb, ik denk dat ze hetzeflfde zijn als op apple.com

512 MB DDR PC266 kost 100 euro ex/btw
256 MB DDR PC266 kost 60 euro ex/btw

dus nog btw er bij

lijken mij mooie prijzen, niet te gek in ieder geval