Maxon Cinema 4D R9 help: hoe render ik?

Sorry, ik weet dat het een erg stomme vraag is, maar ik ben pas bezig met Cinema 4d (heb net de basis geleerd enzo) maar ik heb dus nu iets gemaakt, maar ik weet niet hoe ik het render. Het is een stukje van een paar seconden en ik wil gewoon het hele filmpje renderen. Ik kan wel een preview renderen maar ik kan maar niet vinden waar ik alles kan renderen. Het enige vervelende is dus dat ik het stukje voor morgen nodig heb dus heb ik maar besloten jullie hulp in te schakelen.

Alvast bedankt, Ad

Hoi addy,

renderen doe je met de optie render to pictureviewer. Wel eerst even de rendersettings instellen: hoeveel frames, hoeveel fps, beeldgrootte en natuurlijk waar je het wil opslaan. Alles te inden in het rendermenu.

succes!

odo

Als ik je vraag goed heb wil je een cinema 4D filmpje opslaan? Dit kan door (ik moet even na denken hoor het is een tijd geleden dat ik met cinema 4d heb gewerkt) op dat symbooltje naars die vaas daar zie je een vaas met nog wat spul er op als het goed is:P

Druk hier op dan moet je daar de instellingen invoeren en kun je hem opslaan

bedankt allemaal :)

het lukt nu :slight_smile:

je hebt inderdaat 3 vaasjes de eerste renderd het actieve scherm de tweede renderd wat je met het derde vaasje hebt ingesteld

Je weet niet hoe je renderd. Dan wordt het heel snel tijd voor de manual. Je kan zoveel instellen om het nog een mooi filmpje te laten lijken. Kijk eens op www.cinema4d.nl. Daar vind je alles over dit geweldige 3d pakket. Waar ik bijna alles in maak

ik vind cinema4d.nl een beetje tegen vallen het is niet overzichtelijk en er gebeurd maar weinig op de home page

Je vindt deze site een beetje tegenvallen. Maar wat verwacht je dan van deze site. Je vindt er alles over cd4. Er wordt regelmatig een wedstrijd gehouden. En ze zijn bezig met een nieuwe ontwerp voor hun site. Anders moet je eens kijken op www.cinema4d.be

[quote:b7af6d765c="tasso"]Je weet niet hoe je renderd. Dan wordt het heel snel tijd voor de manual. Je kan zoveel instellen om het nog een mooi filmpje te laten lijken. Kijk eens op www.cinema4d.nl. Daar vind je alles over dit geweldige 3d pakket. Waar ik bijna alles in maak[/quote:b7af6d765c]

ik zeg ook net dat ik net bezig was met de tutorials. Ik was daar echter nog niet gekomen, maar had iets nodig voor een presentatie.

Ga nou voordat je met tutorials aan de slag gaat, eerst de manual lezen. Begin nou gewoon met het makkelijkste. Voordat je aan point of box modeling toe bent ben je al een paar maanden verder. En met de manual wordt het allemaal wat duidelijker.

[quote:932e291557="tasso"]Ga nou voordat je met tutorials aan de slag gaat, eerst de manual lezen. Begin nou gewoon met het makkelijkste. Voordat je aan point of box modeling toe bent ben je al een paar maanden verder. En met de manual wordt het allemaal wat duidelijker.[/quote:932e291557]

Ok, maar de tutorial die ik deed was een best goede. Ik begin met leren hoe je extrudes maakt van platte voorbeelden, daarna leer je meer hoe je objecten maakt (cilinders enzo plaatsen). Je leert over symmetriepunten en arrayobjecten en daarna ook nog hoe je transfer tool gebruikt en krommingen maakt enzo. En tot daar was ik dus ongeveer gekomen toen.

Daarom kon ik dus nog niet renderen :oops:

[quote:4500165dbb="tasso"]Je weet niet hoe je renderd. Dan wordt het heel snel tijd voor de manual. Je kan zoveel instellen om het nog een mooi filmpje te laten lijken. Kijk eens op www.cinema4d.nl. Daar vind je alles over dit geweldige 3d pakket. Waar ik bijna alles in maak[/quote:4500165dbb]

illegale versie zeker :mrgreen:

[quote:e89497fc67="Maclord"]illegale versie zeker :mrgreen:[/quote:e89497fc67]

Je verwacht toch niet dat ik als 16-jarige geld ga uitgeven aan een pakket als maxon :innocent:

[quote:b7a2bd46cd="addyboy"][quote:b7a2bd46cd="Maclord"]illegale versie zeker :mrgreen:[/quote:b7a2bd46cd]

Je verwacht toch niet dat ik als 16-jarige geld ga uitgeven aan een pakket als maxon :innocent:[/quote:b7a2bd46cd]

doe mij die versie… :wink: of gebruik je een demo?
heb al verschillende pakketen gedownload…
maar geen 1 werkt er of houd er na een tijdje mee op… :cry:

gloof niet dat het forum hier voor is :evil:

ik heb mijn cinema 4 d wel gekocht met een netwerk plug in
en inderdaad dat kost wel even wat
maar dat heeft het ook weer opgebracht

[quote:ea282254dc="Maclord"][quote:ea282254dc="tasso"]Je weet niet hoe je renderd. Dan wordt het heel snel tijd voor de manual. Je kan zoveel instellen om het nog een mooi filmpje te laten lijken. Kijk eens op www.cinema4d.nl. Daar vind je alles over dit geweldige 3d pakket. Waar ik bijna alles in maak[/quote:ea282254dc]

illegale versie zeker :mrgreen:[/quote:ea282254dc]

Waar maak jij uit op dat dit een illegale versie is.
Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Ik ben grafisch ontwerper dus hij is gewoon legaal gekocht met alle modules dus pyrocluster advance render en ga zo maar door.
En jij zou ook gewoon de legale versie moeten kopen.
Dat is wel zo aardig voor de ontwikkelaars.
Door dit soort mensen als jij gaan zulke bedrijven kapot.

[quote:96c6359744="tasso"][quote:96c6359744="Maclord"][quote:96c6359744="tasso"]Je weet niet hoe je renderd. Dan wordt het heel snel tijd voor de manual. Je kan zoveel instellen om het nog een mooi filmpje te laten lijken. Kijk eens op www.cinema4d.nl. Daar vind je alles over dit geweldige 3d pakket. Waar ik bijna alles in maak[/quote:96c6359744]

illegale versie zeker :mrgreen:[/quote:96c6359744]

Waar maak jij uit op dat dit een illegale versie is.
Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Ik ben grafisch ontwerper dus hij is gewoon legaal gekocht met alle modules dus pyrocluster advance render en ga zo maar door.
En jij zou ook gewoon de legale versie moeten kopen.
Dat is wel zo aardig voor de ontwikkelaars.
Door dit soort mensen als jij gaan zulke bedrijven kapot.[/quote:96c6359744]

dus jij ben grafisch ontwerper?
lekker belangrijk…[==]…[++]…
ik vroeg het toch aan addyboy?
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

ik haak ff af

Lekker belangrijk. Jij vraagt of het een illegale versie is. Ik geef alleen aan dat ik het voor mijn werk nodig heb. Ik hoop dat addyboy in ieder geval niet gereageerd heeft. Dit soort figuren als jij, die gewoon vragen om een illegale versie kun je maar beter totaal negeren. Maar ja dom van mij, dat doe ik natuurlijk niet. Maar nogmaals koop een legale versie

eh............... :cry: