Maxtor harde schijf R.I.P.?

Ik ben zo stom geweest van een interne harde schijf Maxtor aan te koppelen terwijl de computer aan was. Niet de ATA kabel, maar de kabel naar de voeding. Het was een wanhoopsdaad na opstartproblemen in OS9. Achteraf bleek dat de combinatie van 3 PCI-kaarten van het goede teveel was voor mijn opgefokte G3 Beige... De computer sloeg uit en bij het heropstarten was de schijf niet meer te herkennen. Is er nog hoop of mag ik het vergeten...? TIA :(

vraag:

staat er belangrijke data op die maxtor?

[quote:a90edb2674="johnny_cash"]vraag:

staat er belangrijke data op die maxtor?[/quote:a90edb2674]

neen
als ik hem zou kunnen her-initialiseren zou ik al content zijn
maar hij wordt niet meer herkend door disk utility, noch in OS9 noch in OSX
Ik heb de PRAM gezapt en ook in een andere computer (mac) geprobeerd.
Tevergeefs.
:expressionless:

Dan ben ik bang dat je er niks meer mee kan doen....R.I.P..

heb je een windows bak bij de hand?

Neen, ik gebruik alleen Macs. Ik probeerde ook met Hard Disk Speed Tools omdat die meer types schijven herkent maar het probleem is dat zelfs de system profiler niet ziet. :|

Op zich een beetje vreemd, als je alléén stroom op de schijf hebt gezet; dat moet kunnen. Er gebeurt precies hetzelfde als je je Mac aanzet.

Begint de schijf nog wel te draaien?

De schijf draait niet meer. Hij lijkt morsdood.

Hmm, dan vrees ik dat de electronica van de schijf dood is. Ik zou het nogmaals vreemd vinden als dat komt door de stroom die op de schijf kwam; denk eerder dat er misschien wat door statische electriciteit is misgegaan.

Je zou eens rond kunnen kijken of je het printplaatje van exact dezelfde schijf ergens vandaan kan toveren, anders denk ik dat het inderdaad R.I.P. is…