Maxtor Onetouch II 300 GB

Ik heb bovengenoemde harddisk (extern) thuis hier staan. Na een paar dagen vakantie wil ik de schijf weer gebruiken, maar geeft geen enkel teken van leven. De schijf stond al die dagen niet aan de stroom kabel of aan de firewire. Het volgende zie ik er alleen nog aan.

Als ik de voeding in het stopcontact die gaat het groene lampje branden op de voeding zelf. Ook als ik daaraan de harddisk zet brand nog steeds het groene lampje. Als ik nu de harde schijf aan zet, gaat datzelde lampje knipperen. Klopt dat zo?? Kan iemand dan controleren bij zijn / haar schijf??

Ik gelijk naar mijn hardware winkel op de kijken of het de voeding was. Maar een hele nieuwe voeding kon het probleem ook niet oplossen. Wordt dit een kwestie van opsturen naar Maxtor?? hij valt geukkig onder garantie. En hoe gaat dit met de data??

Jammer dat je een Maxtor schijf hebt. Andere merken zijn misschien niet beter, dan weet ik niet. Mijn Maxtor OneTouch (I) van 250GB is kapot. Dus heb ik de behuizing eraf gehaald en in een desktop PC gestoken. Als je dit doet verlies je alle garanie!!! Zo weet je heel zeker of de schijf nog werkt of niet. Jammergenoeg kreeg ik een BIOS foutmelding dat de schijf onleesbaar was.

Mijn schijf was 1,5 jaar oud en ik had toch geen garantie meer. Verschrikkelijke tegenvaller op financieel en data gebied.

Voordien had ik uiteraard naar de winkel gebeld, te hebben me gezegd:

1. Indien je nog garantie hebt geef je de schijf terug in de winkel waar je die gekocht hebt en krijg je (al dan niet direct) een vervang schijf. Al je data is hoe dan ook weg.
  2. Je doet een poging om de data eraf te halen door de behuizing open te schroeven (zoals hierboven geschreven) en je hebt nog een kans om aan je data te geraken. Indien dit niet werkt dan heb je pech want je garantie is verloren.

Enigste mogelijkheid om data niet te verliezen en een nieuwe schijf te krijgen is waarschijnlijk je schijf binnendoen in een door Maxtor aanvaard bedrijf dat aan data recovery doet. Hoeveel honderden euro’s dat kost weet ik niet.

Raad voor de toekomst: koop een desktop schijf en een Firewire behuizing. Dan kan je tenminste via een PC/PowerMac controleren of het de schijf of de behuizing is die kapot is zonder garantie te verliezen …

Tsja, dat is wel heel mooi van je gezegd, maar ik zit nu met he probleem dat ik een extrene schijf heb die kapot is. Aangezien hij twee maanden oud is ga ik hem niet open maken want dan is de garantie weg. Er is sowieso wat kapot, dat wil ik vergoed krijgen. Wat data betreft, kunnen ze bij maxtor de schijf niet repareren, zonder data verlies?? Lijkt me toch wel. Want volgens mij geeft de unit geen stroom meer door aan de schijf.

[quote:7efd6fac65="JohanvanDam"]Tsja, dat is wel heel mooi van je gezegd, maar ik zit nu met he probleem dat ik een extrene schijf heb die kapot is. Aangezien hij twee maanden oud is ga ik hem niet open maken want dan is de garantie weg. Er is sowieso wat kapot, dat wil ik vergoed krijgen. Wat data betreft, kunnen ze bij maxtor de schijf niet repareren, zonder data verlies?? Lijkt me toch wel. Want volgens mij geeft de unit geen stroom meer door aan de schijf.[/quote:7efd6fac65]

je zou denken van wel. Er zijn alleen nog al wat bedrijven die geen reperatie afdeling meer hebben is mij vertelt door mijn pc-boer. Ik ben bang dat ze het op zo’n plek niet altijd zo’n geordent gedoe hebben en ik denk dat er nog wel een wat wil kwijt raken dus de garantie dat je je data terug krijgt zulllen ze je denk ik niet geven.
maar suc6 bel gewoon eens naar je dealer of naar maxtor of zoiets

[quote:0ae2af9b04="JohanvanDam"]Tsja, dat is wel heel mooi van je gezegd, maar ik zit nu met he probleem dat ik een extrene schijf heb die kapot is. Aangezien hij twee maanden oud is ga ik hem niet open maken want dan is de garantie weg. Er is sowieso wat kapot, dat wil ik vergoed krijgen. Wat data betreft, kunnen ze bij maxtor de schijf niet repareren, zonder data verlies?? Lijkt me toch wel. Want volgens mij geeft de unit geen stroom meer door aan de schijf.[/quote:0ae2af9b04]

Sorry Johan, mij hebben ze me gezegd dat Maxtor je data niet probeert te redden. Je krijgt enkel een andere harde schijf. Indien je geen backup hebt en de data is belangrijk dan kan je vragen waar er een erkend bedrijf is door Maxtor die de data mag proberen te recoveren zonder dat de garantie verloopt.

Bel best zelf eens naar jou computerwinkel en vraag hun raad.

Ik heb hier ook een Maxtor OneTouch II 300 GB staan en dat groene lichtje blijft gewoon opgelicht, dus geen flikkering. er zal dus wel iets mis mee zijn. je kan misschien nog proberen om de schijf uit de behuizing te halen en in een andere te steken.

voor de rest heb ik zelf nog geen problemen gehad met Maxtor; heb hier ook nog een Maxtor Onetouch 120 Gb, die het nog steeds zeer goed doet.

[quote:00d010c35f="rudeboy"]Ik heb hier ook een Maxtor OneTouch II 300 GB staan en dat groene lichtje blijft gewoon opgelicht, dus geen flikkering. er zal dus wel iets mis mee zijn. je kan misschien nog proberen om de schijf uit de behuizing te halen en in een andere te steken. [/quote:00d010c35f]

[i:00d010c35f][b:00d010c35f]Dan verlies je alle garantie![/b:00d010c35f][/i:00d010c35f]

[quote:d64882fb57="rudeboy"]Ik heb hier ook een Maxtor OneTouch II 300 GB staan en dat groene lichtje blijft gewoon opgelicht, dus geen flikkering. er zal dus wel iets mis mee zijn. je kan misschien nog proberen om de schijf uit de behuizing te halen en in een andere te steken.

voor de rest heb ik zelf nog geen problemen gehad met Maxtor; heb hier ook nog een Maxtor Onetouch 120 Gb, die het nog steeds zeer goed doet.[/quote:d64882fb57]

Oke, thanks, dan zit daar het probleem. Mijn lampje gaat heel raar knipperen, net of het een signaal is dat er iet sniet goed zit. Ik weet dat de garantie dan weg is ja…