Maxtor schijf in G3 iMac

hoi mensen,

Ik wil binnenkort een nieuwe harde schijf in m’n G3 iMac DV 400 gaan inbouwen, want 6 GB is gauw vol…maar heb zelf niet echt een idee wat de mogelijkheden zijn…

ik dacht aan een Maxtor 120Gb 7200rpm 8Mb. Heeft iemand hier ervaring mee? of die niet teveel lawaai maakt en of dit zowiezo wel kan zonder ventilator?

alvast bedankt

Doen! Heb dezelfde in mijn iMac 500 gezet, wordt-ie een stuk stiller van!

Gebruik de zoekfunctie van het forum; deze vraag wordt ongeveer elke week wel gesteld...

Heb onlangs de Maxtor 80 gig 7200 tpm in mijn iMac g3 400 DV SE gezet. Werd vooral een stuk stiller en daarnaast een stuk sneller! Doen dus...

Dirk Jan

Tip: Geen maxtor..

Hitachi maakt veel betere en stillere schijven. Misschien iets duurder, maar ik ben gestopt met Maxtor. Ik onderhoud een paar linux-servers, en daarin heb ik (en niet alleen ik) veel problemen gehad met Maxtor-disks. Variërend van gecrashde disks tot bad-secors (right out the box…) en andere ellende… ik kan je melden, daar wordt je niet blij van als de server in kwestie in Amsterdam in een rack hangt…

Hitachi en Seagate maken wat mij betreft uitstekende disks. Aansluitingen en afmetingen zijn natuurlijk identiek. Misschien zijn ze een paar tientjes duurder, maar het is wel je data weet je… :o

Suc6 ermee!

45 minuten werk om een Maxtor 80Gb in te bouwen. Geen problemen hier.

Zelfde gedaan ook in een imac 400 dv se , koop als het kan een maxtor met een L in het type nr deze is namelijk super stil , hier zit een vloeistof lager in, waardoor hij zeer stil is, Als wat meer geluid geen probleem dan zijn de westerndigital schijven ook onverwoestbaar.

Hier ook een Maxtor ingebouwd,van 80 gb in een Imac/g3 /600mhz is idd een "stukje koek". Pdf je met foto's heb ik hier terbeschikking voor je als je het nodig moest hebben.

[quote:c5bece0881="Paetor"]Tip: Geen maxtor..

Hitachi maakt veel betere en stillere schijven. Misschien iets duurder, maar ik ben gestopt met Maxtor. Ik onderhoud een paar linux-servers, en daarin heb ik (en niet alleen ik) veel problemen gehad met Maxtor-disks. Variërend van gecrashde disks tot bad-secors (right out the box…) en andere ellende… ik kan je melden, daar wordt je niet blij van als de server in kwestie in Amsterdam in een rack hangt…

Hitachi en Seagate maken wat mij betreft uitstekende disks. Aansluitingen en afmetingen zijn natuurlijk identiek. Misschien zijn ze een paar tientjes duurder, maar het is wel je data weet je… :o

Suc6 ermee![/quote:c5bece0881]
Hier sta ik echt meer dan 300% achter!! Heb zelf een zelfde soort situatie gehad…ook een Linux systeem btw :stuck_out_tongue:

[quote:e72f8903c5="Tomaat"][quote:e72f8903c5="Paetor"]Tip: Geen maxtor..

Suc6 ermee![/quote:e72f8903c5]
Hier sta ik echt meer dan 300% achter!! Heb zelf een zelfde soort situatie gehad…ook een Linux systeem btw :P[/quote:e72f8903c5]
Je zou toch bijna denken dat het aan Linux ligt… :wink: :innocent:

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je niet de grootste en ook niet de snelste schijven in de iMac bouwt. Dit vanwege warmte ontwikkeling. In het begin merk je er niks van maar dan na een half jaar kapt je HD ermee. En dat is niet fijn. :x

Iedereen bedankt voor de reacties :D

Over het inbouwen staan op dit forum ook meerdere berichten en denk dat dit wel moet lukken…

[quote:f2e711953d=“Sage”]Je zou toch bijna denken dat het aan Linux ligt…

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je niet de grootste en ook niet de snelste schijven in de iMac bouwt. Dit vanwege warmte ontwikkeling. In het begin merk je er niks van maar dan na een half jaar kapt je HD ermee. En dat is niet fijn.
[/quote:f2e711953d]

Ja dat vroeg ik me inderdaad ook af, als ik zo lees moet een 120gb schijf wel lukken, maar ik zie bv. dat je voor ongeveer 12 euro meer een 160gb hebt… :?

Het is gelukt, het inbouwen viel me erg mee en de schijf is een stuk stiller dan de vorige :D