Maya, Cinema 4D of....

Dag mensen,

Ik zou me graag willen verdiepen in 3d beeldbewerking maar eigenlijk heb ik daar de ballen verstand van. Wat is zo’n beetje het Photoshop van 3D? Ik dacht dat het Maya was maar hoor weer van andere mensen Cinema4D? Of kennen jullie ook andere ‘uitgebreide’ 3D programma’s…

Toepassing zou voornamlijk voor print en web zijn.

Hoor graag van jullie :apple:

Blender is een gratis 3d programma, en erg uitgebreid, je kan je daar altijd in verdiepen en dan later overstapen naar de grotere pakketen , op www.blender3d.com kan je het pakket gratis downloaden en er zijn een hoop tutorials te vinden op het internet.

Het ligt er een beetje aan wat je ermee wil gaan doen meer organisch of meer geometrisch. Er zijn er heel in alle prijsklassen zelfs een gratis variant "Blender", ik zou wat demo's bekijken en ook wat voor ondersteuning elk programma heeft. Want 3D is net als met Photoshop in het begin kan je lekker freaken maar als je op een gegeven moment echt wat wil gaan maken valt het vaak vies tegen hoeveel tijd en energie je erin moet steken. Suc6 Ps Maxon is het voor mij.

Zbrush is heel erg aan te raden en maya ook. En je kan die 2 nog eens met elkaar combineren.

Ik werk zelf met Cinema 4D en vind dat een zeer ideaal (gebruiksvriendelijk en uitgebreid). Alle grote namen (Maya, Lightwave, C4D) hebben hun voor en nadelen en hun eigen werkwijze. Door een demo te testen kun je erachter komen wat jou het beste ligt. De grote studio's werken veelal met Maya, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan. Wil je een wat simpeler overzichtelijk pakket dat ook niet al te duur is zou je eens naar Carrara kunnen kijken. Zeker niet slecht en met uitgebreide mogelijkheden. Blender is misschien ook een optie, maar daar weet ik verder niets van.

Bryce 5.5 is ook een optie.

http://www.daz3d.com

Begin met Cinema4D, de basis is heel basic, en je kan er uiteindelijk meer mee dan je voor mogelijk houdt, de support en community voor Cinema is ook geweldig! www.cinema4d.nl

ik sluit me aan bij mr.greenish