maya op ibook?

ik ben van plan een ibook of powerbook te kopen, en nu vroeg ik mij af of maya ook op en ibook draait, want vroeger (ongeveer 2 jaar geleden) stond er op de site van aliaswavefront dat maya alleen op een g4 draait, maar omdat die ibookje tegewoordig ook al op 800/900 mhz vroeg ik me af of het tegenwoordig ook wel op een 800 mhz ibook draait. ik heb thuis een g4 dus het renderen doe ik thuis wel, als ik er maar op kan modeleren en animeren.

Hey eiko, Moet gewoon kunnen op een Powerbook G4, vergeet alleen niet een kwak RAM-geheugen erbij te (laten) frotten!! :)

(By the Way “Combution” ken je dat? …is ook een gaaf proggie, kun je gave dingen mee maken! Alleen… = niet gratis)

:wink:

nee ik ken het niet ik zal er ff wat info over op zoeken, kedankt voor de tip

bij het blad digit krijg je nu motionbuilder gratis net een jaar licencie, het is een heel handig animatie programma, en is ins onderandere gebruikt voor THE MATRIX, je kan er moddels inladen van bijna alle 3d programma's, als je met 3d bezig bent zou ik die ff halen als ik jou was.

Ik zou voor de powerbook G4 gaan, ookal is maya op een ibook te draaien...er komt "zeer binnenkort" een G5 uit dus dan wordt de G4 ook weer goodkoper.

Ik heb m’n ibook inmiddels al bijna weer een jaar en toen was ik al aan het twijvelen tussen een G3 en G4, sindsdien is de ibook gedaald in prijs maar dan nog…een G4 geeft je wel een major boost.

dan moet ik nog even sparen of 2e hands iets leuks tegen komen.

Maya kan beter op een Powerbook draaien. Je hebt nl. met een PB een hogere scherm resolutie. Verder denk ik dat als je intensief met maya aan de gang gaat/bent, je beter op een desktop met een groot scherm eraan aan de gang gaan. Als je in maya met 4 panes werkt, wordt het allemaal wel erg klein om knap te kunnen werken.

ik heb thuis ook een powermac g4 met een 17" en een 15" studio display,dus het grote werk gebeurt daar wel op, maar omdat ik als bijbaantje in een parkeer garage werk en en daar soms wel 12 uur lang op m'n luie reet zit, leek het me wel leuk om een ibook/powerbook te kopen, zodat daar ook voor school aan het werk kan (en zo dus ook wat vaker kan werken), het renderen doe ik thuis wel op de g4.