Mbox 2 of Mpowered

Ik ben een beginner in de opnamewereld en wil langzaam een home-studio opbouwen. Heb sinds een half jaar een powerbook en wil daar nu een audio interface aanhangen om thuis instrumenten en vocals en op locatie kleine ensembles en evt. een band mee op te nemen. Mijn voorkeur gaat uit naar pro-tools omdat collega's van mij daar ook mee werken en zij mij daarin wegwijs kunnen maken. Nu heb ik de volgende vragen:

Heeft iemand ervaringen met de Mbox 2? Dit is de goedkoopste optie omdat je dan voor €455,- een kastje en een programma hebt…

Of is het wellicht beter om voor m-audio spullen te gaan? Bijvoorbeeld de FW 410. Kastje kost €399,- maar dan moet ik natuurlijk nog pro tools m-powered erbij kopen voor €350,-.

Of misschien moet ik voor de FW 1814 gaan omdat die nog meer inputs heeft?

Wat is jullie visie hierop? Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Matthijs van der Mede

hoeveel sporen wil je maximum tegelijkertijd gaan opnemen?

Ik heb een compleet Pro-tools set te koop staan voor je...

DIGI002 met Pro-Tools 7.0 LE

Voorlopig lijken me die twee inputs genoeg maar ik kan me voorstellen dat ik er in de toekomst meer wil gebruiken als ik bijvoorbeeld een band wil op gaan nemen. Aangezien er niet zoveel prijsverschil zit tussen de 410 en 1814 is het wellicht verstandiger voor die laatste te gaan... Maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen met de M box 2 omdat deze oplossing weer geld vrij maakt voor andere spullen als microfoons en een goede afluistering. Een digi 002 is natuurlijk ook mooi spul maar nog niet aan mij besteed en wat boven mijn budget.

Mbox2 is een prima keuze als je alleen b.v zang of een gitaar wilt opnemen. Heb hem zelf laatst aangeschaft en het kastje werkt prima. aansluiten en herrie in de tent.

Prima keuze is mijn mening.

Gr.

Ja hoor,

Mbox2: prima prijs-kwaliteitverhouding. ProTools erbij. Het apparaat is ook nog eens compatible met op Core Audio gebaseerde audiosoftware.