mBox en garageband

Ik wil graag mijn mBox gebruiken in garageband. Ik krijg echter geen signaal binnen als ik mijn gitaar aan de mBox hang..wel hoor ik hem via een headsetje in de mBox maar niet in het programma, terwijl m'n keyboard b.v. wel wordt ingelezen. Mis ik een stukje software? Ik dacht dat G'band dit intern al ondersteunde? Iemand ervaringen??

Ik was altijd in de veronderstelling dat de Mbox alleen met Digidesign software als ProTools werkt, en dus niet met software van derden. Dat was voor mij namelijk de reden om géén Mbox aan te schaffen (na een dure investering in Logic). Maar ik kan het ook mishebben hoor...

Nee hoor, dat valt gelukkig wel mee. De Digidesign Mbox is ook te gebruiken met bv.: iTunes, Logic Audio, Ableton Live, Reason, Bias Peak, Quicktime Pro en Final Cut. Zit namelijk een progje bij: 'Digidesign CoreAudio' en die ondersteunt bovengenoemde applicaties. Garageband gebruik ik niet, geen idee of die met Mbox wil samenwerken. groeten, Michiel

Wat ik niet helemaal begrijp uit je post is dat je zegt dat je keyboard wel binnen komt maar je gitaar niet. Heb je je keyboard direkt op de Apple aangsloten?

Ik gebruik ook geen Garageband, maar heb wel een Mbox (als dongle om PT LE te kunnen draaien). Zoals Michiel al zei moet je inderdaad de Digidesign Core Audio driver installeren, maar ik vermoedt dat je dat al wel gedaan hebt. Ik kan niet geloven dat dit niet zou werken met Garageband aangezien de interface wel werkt met andere Apple software, zelfs I-tunes.

Wat het geval kan zijn, is dat je monitormix knop helemaal naar rechts op input gedraaid is, dan hoor je namelijk geen signaal van je software of hij staat juist helemaal naar links waardoor je wel de software hoort spelen, maar niet het op te nemen instrument. Verder moet je voor gitaar de input switchen naar INST. Als je keyboard wel wil opnemen dan vermoed ik dat op de opname track voor de gitaar de input niet op Mbox input 1 of 2 staat. Maar ik heb dan ook geen Garageband. Ik zou de audio-preferences van het programma eens na lopen of de core-audio instellingen.

De digidesign driver werkt in ieder geval niet met meerdere programmas tegelijk, als ik bijv Itunes heb gebruikt en ik wil daarna PT LE draaien dan kan dit problemen geven, dan is dus een reboot nodig. De motu die ik heb kan wel met 2 applicaties tegelijk werken.

volgens mij kan het in garageband zelf niet. maar gewoon in system bij soundpreferences je output op mbox zetten. dat zal wel werken

groet
Martijn

Ik heb er uren mee zitten stoeien, maar krijg Garageband niet via digidesign hardware aan de praat. (ik heb een digi 001, maar dat maakt t.o.v. de MBox niks uit) Ook routen via de systemprefs of audio/midiosetup werkt niet, kennelijk gebruikt Garageband meer dan alleen Quicktime, want alles wat met Quicktime werkt, werkt wel via digidesign hardware.

Iemand ook problemen met garage band na de laatste Coreaudio driver update 6.5.1.?

Ik gebruik een M-Box

Ik krijg alleen nog maar een gorgelend geluid :frowning:

Pro-tools,I-Tunes en andere audio programma’s werken wel goed.

Je kan overigens nu niet meer de programma’s selekteren,maar die worden automatisch gekozen.

Behalve Garageband (bij mij dan) :?

GarageBand werkt wel met een M-audio FW410, met de normale driver en zonder extra software. Is er in de GB preferences niet iets in te stellen waar ie de Mbox zou herkennen?

Opgelost.

Toen ik in de preferences keek of daar de m-box wel geselecteerd was,wat inderdaad zo was,de optie maximum aantaal sporen(vergroot buffergrootte) aanvinkte,was het geluid weer normaal.

Bedankt :slight_smile:

[quote:acc294ecf4="bart"]Ik heb er uren mee zitten stoeien, maar krijg Garageband niet via digidesign hardware aan de praat. (ik heb een digi 001, maar dat maakt t.o.v. de MBox niks uit) Ook routen via de systemprefs of audio/midiosetup werkt niet, kennelijk gebruikt Garageband meer dan alleen Quicktime, want alles wat met Quicktime werkt, werkt wel via digidesign hardware.[/quote:acc294ecf4]

De nieuwste versie van de coreaudio driver (6.5.1) is multi client en werkt nu ook goed met garageband.