mbp 13 inch 2012 ziet ssd niet. maar wel dezelfde ssd in cradle op usb

Hi de mbp van mijn zoon zag na uitvallen ( batterij leeg) ineens zijn interne ssd schijf niet meer…

Een mapje met een vraagteken. Dus ik de mbp van mijn zoon aan mijn mac gehangen met een firewire 800 en de T modus… geen schijf te zien. De ssd uit de macbook van mijn zoon gehaalt middels een cradle aan mijn mbp gehangen en …voila de schijf was gewoon goed. Toen de schijf gekopieerd op een hd en de hd kopie in de mbp van mijn zoon gedaan… niets te zien. Toen de eigen ssd aan een usb poortvan de mbp van mijn zoon gehangen en hij zag hem direct en loopt nu dus via usb op zijn eigen ssd…

Dus als je de schijf van in de mbp doet ziet hij hem niet …zomaar ineens. Ideen???

Ja, een brakke HDD/SSD kabel. Komt vaak voor bij modellen rond die tijd en eerder. Voor €15 tot €25 euro redelijk makkelijk zelf te vervangen.

He geweldig dank!

dat is die zwarte platte strip toch? enig idee waar ik die kan kopen?

Ja, zie plaatjes. Je vindt ze op heel veel plekken, maar je moet wel zoeken op het exacte modelnummer. Er zijn twee 2012 modellen, een gewone (A1278) en een retina (A1425). Geen garantie dat dit het is hè, maar gezien de verschijnselen kan het bijna niet anders. Kijk op iFixit voor de handleiding als je aan de slag gaat.