MBP 17" met 1920*1080 res?

Aangezien nu de high definition tijd eraan is gekomen, zou het mss ook niet goed zijn als er een mbp uitkwam mé res van 1920 ipv 1650? En met ingebouwde hd dvd superdrive of zo? of Blu Ray, aangzien Apple toch ook moet meegaan met zijn tijd! Als dat moest uitkomen, dan zouk ik mss nog wel willen wachten om een mbp 17" te kopen, en als de mbp nu binnekort wordt uitgerust mé santa rosa chipset, zou het veel uitmaken tov de huidige? Als het volledig 64 bit is?

HD-DVD en Blu-Ray drives zijn onbetaalbaar .. mocht het zover zijn vinden we het eerst in de Mac Pro! Voorlopig zitten we nog in het DVD tijdperk.

En aan het DVD tijdperk is niks mis!

Dankzij Front Row kijk ik heerlijk relaxed in bed naar een film op mijn MBP met (slechts) een resolutie van 1680 x 1050 px. Heerlijk!

Wat wil je nog meer? :slight_smile:

Zo'n hoge resolutie doet pijn aan je ogen als je het mij vraagt op zo'n scherm. Daarbij zag ik van de week een losse Bluray speler in het krantje van de Media Markt voor de spectaculaire prijs van 1299 euro!!! Lekker dan.

En 64 bits in een laptop heeft volgens mij ook niet zoveel effect…

[quote:35653e8a4d="diotav"]HD-DVD en Blu-Ray drives zijn onbetaalbaar .. mocht het zover zijn vinden we het eerst in de Mac Pro! Voorlopig zitten we nog in het DVD tijdperk.[/quote:35653e8a4d]

maar ze bestaan wél…

http://tweakers.net/nieuws/39134/Toshiba-presenteert-eerste-HD-DVD-drive-voor-laptops.html

én niet eens zo onbetaalbaar

http://www.koopinfo.nl/node/518

:wink: m.

Lol. Altijd al een lekker draagbare laptop met 20.1" scherm willen hebben.

Apple heeft onlangs laten weten dat er in Leopard een nieuwe feature zit die "resolution independence" heet. Bij huidige beeldschermen is het zo dat een letter van een bepaalde puntgrootte altijd een vast aantal pixels op het scherm inneemt, ongeacht de resolutie van het scherm. Bij een hoge resolutie zijn de letters dus klein, bij een lage resolutie groot.

Bij een printer werkt dit anders: een letter is even groot wanneer-ie geprint wordt met een 300 DPI printer als wanneer-ie geprint wordt met een 600 DPI printer. In het laatste geval worden er dus meer (kleinere) pixels gebruikt waardoor de letter scherper is.

Met resolution independence krijgen we dat ook op het scherm. Vanaf dat moment is het dus mogelijk voor Apple om met schermen met een veel hogere resolutie te komen zonder dat de letters onleesbaar klein worden. Ik denk dan ook dat bij het uitkomen van Leopard je tegelijk zal zien dat de schermresoluties van verschillende Macs flink omhoog zal gaan.

De vraag is natuurlijk wanneer dit wordt, ik hoop nog altijd op januari bij Macworld maar het kan natuurlijk ook later worden, op het moment staat er op de Apple site dat Leopard in “de lente” komt. En ondanks de temperatuurrecords valt mijn verjaardag (een paar dagen voor MWSF) nog steeds niet in de lente…

Het zou natuurlijk mooi zijn als je zometeen een blueray/HDDVD drive standaard in je Mac krijgt, maar we zitten nog steeds met die irritante standaardoorlog en bovendien zijn de drives erg duur, zeker als ze ook moeten kunnen schrijven. Goede kans dus dat zodra Apple hiermee komt het een built-to-order optie zal zijn, of gewoon een externe of extra interne (voor de Mac Pro) drive. Dan kunnen ze ook zonder problemen beide varianten ondersteunen. Misschien is dit de reden dat we weer FW800 op de MBP hebben? :slight_smile:

De nieuwe Santa Rosa chipset moet ergens in de eerste helft van 2007 uitkomen, met als voornaamste voordeel iets meer snelheid en minder energiegebruik. De verwachting is dat Santa Rosa het ook mogelijk maakt meer dan ca. 3 GB geheugen te gebruiken.

17 inch laptops als deze sony? [url=http://vaio.sony-europe.com/view/ShowProduct.action?product=VGN-AR21S&site=ite_nl_NL&pageType=Overview&category=VN+AR+Series]17" Sony[/url]

Btw KarelWillem voor jou:
20" mobile entertainment

Okay, deze vraag is voortgekomen uit deze thread:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=94197&postdays=0&postorder=asc&start=15

De vraag is dus: is het nuttig om te wachten op de next-gen Macbook Pro of koop ik best meteen nu één. Laat ik hier wel bij vermelden dat ik momenteel niet dringend (wel, windows komt men keel uit, maar dat is voorlopig al) een nieuw toestel nodig heb.

Waarom ik ‘denk’ dat het best is om te wachten is: flash geheugen voor sneller opstarten (Robson technologie), minder verbruik- langere batterij, santa rosa chipset, eventueel verandering in design?; LED schermen,… (wie vult dit eventueel aan?)

Wat zijn jullie gedachten hierover?

[quote:5a5585078f="glass"]De vraag is dus: is het nuttig om te wachten op de next-gen Macbook Pro of koop ik best meteen nu één. Laat ik hier wel bij vermelden dat ik momenteel niet dringend (wel, windows komt men keel uit, maar dat is voorlopig al) een nieuw toestel nodig heb.

Waarom ik ‘denk’ dat het best is om te wachten is: flash geheugen voor sneller opstarten (Robson technologie), minder verbruik- langere batterij, santa rosa chipset, eventueel verandering in design?; LED schermen,… (wie vult dit eventueel aan?)[/quote:5a5585078f]

Tja, iedereen moet die vraag voor zichzelf beantwoorden. Ik had gehoopt op iets nieuws of in elk geval een aankondiging bij Macworld maar het mocht niet zo zijn. Dus ik wacht nog lekker even op Leopard in de hoop op op z’n minst een hoge-resolutiescherm en een langere batterijduur.

[quote:44d3136074="Nikita"]Daarbij zag ik van de week een losse Bluray speler in het krantje van de Media Markt voor de spectaculaire prijs van 1299 euro!!! Lekker dan.[/quote:44d3136074] Dan koop je voor de helft van dat geld toch een PS3? :)

Ik GOK dat we pas in Q2 2007 iets van leopard en eventuele nieuwe mac's gaan zien. Verder, dit heb ik volgens mij wel vaker gezegd, vind ik de huidige resuolutie van de macbook pro prima voor op school en on the road (baseer ik op ervaringen van notebook van vriend van me waarmee ik samen reis + studeer). Thuis heb ik een 24 inch LCD staan die 1920x1200 heerlijk draait, dus daar werk en kijk ik mijn films etc op. Ik kan me niet voorstellen dat een 2x kleiner scherm deze resolutie optimaal weergeeft maarja Apple heeft me al vaker weten te verrassen!

ps. Om eerlijk te zijn wacht ik nog tot april (tenzij ik een macbook pro eerder nodig heb), met de aankoop. Dit komt mede doordat ik Adobe producten als CS en webdesign native op mn macbook pro wil draaien. En natuurlijk last but not least Leopard.

@strigoi of een Mod: Kan die links ff een naam hebben i.p.v. helemaal volluit?

[code:1:d4065f859e][url=http://www.adres.tld/lang-lang.adres]Klikbare naam[/url][/code:1:d4065f859e]

(beetje offtopic) @ TijhofGraphics, ik weet niet zoveel van dat soort commands. Heb ze bij deze aangepast, vriendelijk bedankt voor de tip.