MBP blijft wakker worden na inschakelen sluimerstand (SnowL.

Hey! Ik heb een irritant probleempje, dat begonnen is na de update naar Snow Leopard. Mijn MacBook Pro wordt namelijk áltijd na een minuut of twee nadat ik de sluimerstand heb ingeschakeld weer wakker. Aangezien hij is aangesloten op een ACD en op mijn slaapkamer staat, is dat 's nachts niet echt heel prettig.

Ik ben benieuwd of er iemand een idee heeft wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn en wat een eventuele oplossing is…

Mijn laptop (unibody MBP 15") is altijd dichtgeklapt en aangesloten aan een Cinema Display, m’n printer, iPod Dock en via Bluetooth verbonden met een Apple Mouse en Keyboard. Ook is hij middels de ethernet-poort met de buitenwereld verbonden…

Ik ben benieuwd…

Ook ik heb hier een hele tijd last van gehad, zelfs voor de update naar snow leopard. Uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden. Ooit heb ik in de terminal iets gewijzigd waardoor mijn MB de inhoud van zijn ramgeheugen niet meer naar de harde schijf zou schrijven voor het slapengaan. Dit bleek nu de boosdoener te zijn; na het terug inschakelen van deze functie via de terminal slaapt hij weer als een roos :)

Misschien heb jij dit ook ooit ingesteld?

[quote:4d059a97e7="martyn"].... en aangesloten aan een Cinema Display, m'n printer, iPod Dock en via Bluetooth verbonden met een Apple Mouse en Keyboard. Ook is hij middels de ethernet-poort met de buitenwereld verbonden... [/quote:4d059a97e7]

Kennelijk geeft een van de gekoppelde apparaten op een bepaalt moment een signaal, waardoor ie weer wakker wordt. Meest waarschijnlijk = USB of Ethernet.

Heb je het eenmalig of blijft ie het echt keer op keer doen?

Heb je een xpress card erin? De zorgde er bij mij voor hrtzelfde probleem. Nu deze er standaard uit is is het probleem opgelost.

Ik merk na de snow update wel dat hij moeilijker in slaap komt dan daarvoor.

Na mijn update naar SL had ik ook last van spontaan ontwaken uit sluimerstand. Ik ben eens gaan kijken in de logs van Console en ontdekte dat Mail om de 5 minuten een probleem gaf met synchronisering van taken. Mijn Mail wordt om de 5 minuten opgehaald. Nadat ik in Mail de taken verwijderd had (sommigen taken waren al al jaren oud... :sealed: ) was het slaapprobleem verholpen.

[quote:050afc9d5c=“martyn”]…Mijn MacBook Pro wordt namelijk áltijd na een minuut of twee nadat ik de sluimerstand heb ingeschakeld weer wakker…[/quote:050afc9d5c]

Ik had gisteren nog even gekeken wat er gebeurde als ik de USB-meuk er uit trok en toen gebeurde het nog steeds. Aan de USB-apparaten ligt het dus niet. Dat leek me ook al onwaarschijnlijk, aangezien m'n printer uitstond en m'n iPod niet in z'n dock stond.

Nadat ik echter m’n ACD uit de mini-displayport had getrokken en m’n laptop in slaapstand had gezet, door de klep dicht te doen, is hij niet meer wakker geworden… (Voor zover ik heb gemerkt, want ik ben zelf ook gaan slapen… Vanochtend sluimerde m’n laptop in ieder geval nog.)

Vind ik vreemd, want je zou zeggen dat zo’n ACD niet zo heel veel doet…

Mijn MacBook heeft hetzelfde, bleek door een instabiele bluetooth module veroorzaakt te worden. Module vervangen vind ik de moeite en het geld niet waard, dus nu zet ik de machine voortaan maar helemaal uit.

Kijk ook even bij de energie instellingen, daar misschien de optie "schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang" aan staan?

[quote:e4f9c716ec="rbojanssen"]Kijk ook even bij de energie instellingen, daar misschien de optie "schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang" aan staan?[/quote:e4f9c716ec]

nope… helaas…