MBP en Headset?

Hoi Allemaal,

Ruim 4 jaar heb ik kunnen genieten van mijn huidige headset (één of andere aanrader van skype), maar begint deze mankementen te krijgen. Ik ben opzoek naar een vervanging.

Mijn jongere zusje heeft tegenwoordig een headset van Logitech en heeft een USB uitvoering. Mijn huidige headset heeft nog de ouderwetse in en uit gang. Is het mogelijk de nieuwe USB versies gewoon te gebruiken op een MBP? Kun je de built-in microfoon gewoon uitzetten?

Heeft er iemand misschien een aanrader om te gebruiken?

Alvast bedankt!

je kan de interne micro gewoon uitschakelen maar persoon vind ik deze zeer goed voor toepassingen als skype, ik gebruik het er dagelijks voor.

Ik gebruik ook gewoon de ingebouwde mic. Het is alleen af en toe niet handig als je weg loopt van je MBP, verder een top ding!

Ik gebruik ook soms de interne mic van de MBP, in combinatie met een gewone hoofdtelefoon. Maar ik heb ook een bluetooth headsetje dat ik gebruik als veel of lang skype. Dat is écht ideaal. Je kan lekker vrij bewegen en gewoon doorpraten. Maar ook een USB-setje werkt. Zo'n USB of Bluetooth headset wordt herkend als extra geluidsbron (zowel invoer als uitvoer). In skype, maar ook in veel andere programma's met geluid (en in systeemvoorkeuren) kan je kiezen welke geluidsinvoer en welke uitvoer je wilt gebruiken. En dan kies je daar gewoon voor USB-headset.