MBP: GeForce 8600M GT 128 vs. 512MB

Hallo,

Enkele maanden geleden is het moederbord van mijn MacBook Pro vervangen omdat de videokaart kapot was. De originele grafische kaart was een GeForce 8600M GT met 128MB geheugen. Zojuist heb ik ontdekt dat Windows XP veel meer videogeheugen weergeeft. Dus ik denk dat mijn moederbord nu uitgerust is met een GeForce 8600M GT met 512MB. In Mac OS X blijft er echter 128MB staan. Kan ik Mac OS X het volledige geheugen laten zien?

Bedankt,

Fabian

Ben bang dat ik je moet teleurstellen, je MacBook Pro heeft nog steeds "maar" 128MB geheugen...

Die 512MB geeft die van mij onder Windows ook aan (heb ook een MBP met 128MB GeForce 8600M GT), is blijkbaar een
bug in de Boot Camp drivers…

[quote:ae6331907d="gtalien"]Ben bang dat ik je moet teleurstellen, je MacBook Pro heeft nog steeds "maar" 128MB geheugen...

Die 512MB geeft die van mij onder Windows ook aan (heb ook een MBP met 128MB GeForce 8600M GT), is blijkbaar een
bug in de Boot Camp drivers…[/quote:ae6331907d]
Jammer. Ik had gehoopt dat ze tijdens de herstelling misschien een videokaart gemonteerd hadden met meer geheugen …

Na wat zoeken op Internet heb ik gelezen dat deze grafische kaart TurboCache ondersteunt in Windows. Dit wil zeggen dat het dedicated video geheugen kan aangevuld worden met gewoon geheugen! Dus die indicatie is niet fout. In mijn geval is er 128MB VRAM en 384MB DDR2 SDRAM (van mijn 2GB DDR2 SD RAM) voor de grafische kaart.

Zit er toevallig 4Gb ram in? Dan kan windows sowieso niks met 1Gb daarvan. Misschien wordt ie daarom deels aan het videogeheugen toegevoegd.