MBPr mid 2014 toont bij 'Over mijn Mac' niet de naam van de laptop, maar het id

Beste,

Ik heb gisteren mijn nieuwe MBPr (mid 2014) binnen gekregen via de Apple Store en als je linksbovenin op het Appletje klikt en dan naar Over mijn Mac gaat en dan op meer info klikt krijg je altijd te zien welke Macbook je hebt, dus bijv. Macbook Pro Retina late 2013. Nu ging ik gisteren naar Over mijn Mac en daar stond niet welke Macbook ik had, maar er staan vage nummers. Het is het 2014 model, dus misschien zijn er een paar dingen bij Apple nog niet toegepast, aangezien hij pas net uit is?

Als ik overigens de taal in het Engels zet staat het er wel? Weet iemand of dit bij een volgende versie in het Nederlands ook opgelost wordt? En of dit niet goed is oid?

Hier een screenshot:

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Danny vd Bosch

Ik heb dat ook laatst gezien bij een MacBook Pro. Ik startte toen dit topic.
Bij mij lukte het niet maar misschien heb jij meer succes.
Anders even Apple bellen ,dat kun je nog 88 dagen doen.

Het vreemde is wel dat als ik de systeemtaal in het Engels zet dat hij het dan wel doet. Ik ben niet de enige met een 2014 model die dit heeft. Op Tweakers zei er eentje dat hij het ook had… Misschien dan toch bij Apple?

Ik heb ook deze van de week aangeschaft en zie hetzelfde. Met een ander nummer natuurlijk.

13" 8/256 retina

@makoe oke. Toevallig dat alle 2014 modellen dit dan hebben. Zal het dan een softwarematig bug zijn? Als dat zo is wordt dat dan wel door Apple opgelost toch?

Wat maakt het uit? Is maar een aanduiding. Verder werkt die prima toch? Zal vast wel ooit door Apple aangepast worden in een update.

Een geruststelling dat anderen het ook hebben, machine doet het verder super

Correctie, ik zie exact hetzelfde nummer.
Zal wel het ID nummer zijn.

@makoe het is voor mij ook een geruststelling. Bij mij werkt ook Voor de rest alles super

Ik was net trouwens in de Apple Store in Haarlem en daar staan wel Nederlandse 2014 modellen zonder die cijfertjes…

Hadden ze daar nog een verklaring voor dit verschijnsel?

Nee, dat niet. Ze zeiden dat een herinstal waarschijnlijk zou helpen

Ga je dat doen?

Ik heb dit ook!
Zelfde nummer 134681.
Apple gebeld, wisten van niets.
In overleg met hen aangemeld als DOA en een nieuwe gehaald, deze bleek hetzelfde euvel te hebben.
Opnieuw contact met de senior advisor van Apple, hebben het doorgegeven naar Amerika.
Het gaat om MBP mid 2014 512 Gb 2,8 Ghz.
Wachten op nieuws uit Amerika, want verder werkt alles normaal

Je hebt een nieuwe MacBook gekregen voor zo’n lullige software fout? Is dat niet wat overdreven?

Achteraf ja!
De MBP was pas 1 dag nieuw na de uitgifte van de “mid 2014” en het probleem was nog nergens bekend.
Bij Apple dachten ze aanvankelijk dat het iets met het MB was.
Al met al een uitstekende service!!!

Geen enkel probleem met de werking van de machine.
En als het inderdaad wel weergegeven wordt als de taal in het engels staat zal het wel ergens een nulletje of eentje niet goed staan.

Ik heb hem nu een week en bevalt goed!
Wel benieuwd of ze er iets aan doen.

Ik hoop ook dat dit snel wordt opgelost.
Verder ben ik uiterst tevreden over mijn MBP.
Ik heb verder niets te klagen!

De mijne kwam trouwens gisteren binnen en ik heb het probleem niet: