mdid keyboard tips!!!!!!!!! dringend vanavond nog als kan

beste mensen, ik heb een tijd met een delta, een midi sport 2x2 en een radium 49 gewerkt van m-audio. deze producten werken absoluut niet samen met mijn dual 867 g4. ik ben al een tijd aan het kloten en nu is door m-audio bevestigd dat dit type mac inderdaad conflicten geeft met deze m-audio spullen. morgen heb ik de kans mijn radium om te ruilen tegen een ander midi keyboard. mochten er mensen zijn die dit nog lezen voor morgen dan hoor ik graag wat voor midi keyboards jullie mij kunnen aanraden. evolution is nu tegenwoordig van m-audio dus dat lijkt me wat gevaarlijk. zelf dacht ik edirol.

alle suggesties welkom. liefst van mensen met soortgeliojke computer.

oooh ja ik werk met cubase sx

Zelf gebruik ik met veel plezier (en zonder enig gedoe) een Evolution USB keyboard met USB aansluiting. Inprikken en gaan. Ik gebruik het met GarageBand en dat werkt echt probleemloos. GarageBand herkent niet alle knopjes en draaiers, maar dat ligt niet aan het keyboard, maar aan GaragBand. Ik gebruik een iMac G4 17¨1,25 Ghz

Succes! En Edirol moet ook prima zijn, is gewoon Roland, maar kost een stuk meer dan Evolution.

geen drivers die je moet installeren dan?

Ik neem aan dat je een MDD G4 hebt (met die spiegelende deurtjes dus)? Ik heb de dual 1GHz uitvoering. ik denk dat jouw probemen niets met je keyboard of midi interface te maken hebben. ik heb dezelfde interface, geen problemen en zowel een M-audio keyboard (oxygen 8 ) als roland en die doen het ook goed. uiteraard alles met de laatste drivers (voor zover nodig) en op 10.3.4.

ik denk dat het probleem in de Delta zit. Dat is toch een PCI kaart? Ik had ook PCI kaart problemen (met de digidesign 001) en mijn moederbord is toen (gratis) vervangen. toen ging alles goed.

Ik zou dus eerst die kaart tijdelijk eruit gooien en dan kijken of garageband het goed doet met midi (gewoon via de interne audio). wel even de laatste drivers voor de midisport downloaden. en dan ook even kijken of je voor de Delta nieuwe drivers kunt vinden. staat allemaal op de M-audio site.

succes!

Het Evolution keyboard van M-Audio werkt zonder drivers, dit alles wordt automagisch herkend door de MIDI manager in OS X.

zelf werk ik met een evolution mk-449c en kan niet anders zeggen dan dat het een fijn toetsenbord is. Je kunt er een programmaatje voor downloaden, Enigma, zodat je visueel alle 9 schuifknoppen en 8 draaiknoppen met een druk op de knop kan programmeren. Krijgt voeding van usb kabel en geen drivers nodig. Echt een aanrader:

[img:4210e1e295]http://www.evolution.co.uk/products/images/kyb_mk449c.jpg[/img:4210e1e295]

Yep gewoon een evolution kopen! Echt plug and play! Heb er ook één en nog steeds geen spijt van zeker als je naar het prijskaartje kijkt.

Evolution is nu ook van M-audio, hmmm... Ik vind die toetsen van Evolution echt ruk, maar het ding heeft wel lekker veel knopjes. Zelf heb ik een Radium 61 dus ik kan je niet helpen. Op de iBook werkt ie te gek. Zonder drivers doet zo'n ding trouwens helemaal niks.

Ik kan indewrdaad bevestigen dat de Evolution (een twee-oktaafs in mijn geval, de MK-524C) het zoner drivers prima doet! Ik weet alleen niet of GarageBand ook alle toeters en bellen gaat benutten (de8 draaiknoppen, de 10 nummerieke toetsen e.d.). De pitch-bend en de modulation-wheel werken in elk geval feilloos. Echt een aanrader!

Ik gebruik zelf de novation remote 25 om m'n vsti's in cubase sx aan te sturen.Werkt perfect en er al staan al veel presets op voor softsynths en oa reason.Lekkere grote toetsen en kan ook via usb aangesloten worden.Op www.novationmusic.com kun je er meer over vinden. Succes...